malinfunderar

Alla inlägg under oktober 2009

Av Malin - 27 oktober 2009 17:58

Oktober har varit en ganska händelserik månad. Rest bort varannan helg och jobbat hittils 73 timmar denna månad! Skönt. Lönen kom idag men den va precis så den täckte räkningarna. Får bli ärtsoppa hela november utom på min födelsedag, då lyxar jag nog till det med makaroner.. haha. Första helgen i oktober var det tjejhelg hos Annika med Boken girls, mysig och aldeles för kort, tyvärr var väderet rent skit blåste och regnade. Vi fick för oss att åka till Ullared men gick inte in på Ge-Kås eftersom det var så lång kö att man inte ens kunde se var den sluta trots att den ringlade runt hela byn. Vi gick in på några andra affärer istället, där finns ju hur mycket som helst och gav upp ganska så fort i ovädret. Så istället bajkade vi bullar och negerbollar och hade en riktig svulleftermiddag. Självklart träffade vi även lilla Oskar och bakfulla Mikael:)



Två veckor efter jag var i Långås åkte jag och Philip till Stockhlom för att gå på Bennies 25 års fest, som vanligt var det mycket trevligt med hans gamla gäng. Så här fina var vi!



Denna veckan är det höstlov i skolorna så inga jobb i skolan men jobba på gruppbostad igår. Idag var det lungt, har gått en skön promenad på morgonen med Philip, myst lite och sytt. Philip ville ha ett par Jeans uppsydda och eftersom jag är så himla snäll gjorde jag det. När jag ändå höll på passade jag på att sy en kjol åt mig själv oxå. Blev väl så där... vad tycks?



          

Av Malin - 15 oktober 2009 16:59

Det rullar på just nu med jobb på olika håll och mycket fritid att slösa. I dag ringde en enhetschef för personliga assistenter och stämde möte så nu ska jag väl introduceras på ännu ett ställe. Så försörja mig är väl inget problem. Jag kånner dock att jag är en aning uttråkad trots att jag syr, stickar, ritar och pysslar. Skulle nog behöva något utmanande att hitta på men jag vet inte riktigt vad det skulle vara. Ett jobb med ansvar skulle ju självklart vara trevligast men just nu kommer det inte ut mpnga passande lärarjobb... Så vad ska man då hitta på för att utmana sig och bli av med känslan av att vara uttråkad, ta sig i kragen och börja träna lite kanske. Det är lätt att bli en soffpotatis, måste ligga i männiksans gener att vara lat:) Stenåldersmännsikan måste väl säkert ha behövt spara så mycket som möjligt på sin energi för att inte bli hungrig för ofta och ha krafter och fly från alla faror.  Evolutionen måste ha missat att vi nu kanske behöver röra på oss för att överleva:) Ja är det nån som läser som har bra förslag på hur men stimulerar sin hjärna får ni gärna skriva en kommentar!



Ovido - Quiz & Flashcards