malinfunderar

Alla inlägg under november 2011

Av Malin - 22 november 2011 22:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Malin - 13 november 2011 10:27

Stackars mig, jag är sjuk... men det är första riktiga förkylningen på hela hösten så jag har kanske börjat vänja mig vid alla skolbaciller nu. Förra läsåret tyckte jag att jag var sjuk jämt och ständigt. Så den här helgen är Ipren och Otrivin mina bästisar. Igår kände jag mig helt utslagen, men det kan ju även ha att göra med att jag festade till det lite i fredags trots att jag hade känt mig sjuk hela dagen. Så nu är ja sådär härligt tjock i näsan, har ont i huvudet och ont i halsen. Lite öm i kroppen är ju också mysigt och skönt, eller inte... jaja, i morgon SKA jag var frisk. Vill inte vara hemma från jobbet, jag vill vara sådär sprundlande glad och pigg som jag var i torsdags innan jag blev sjuk. Det är ju tur att jag är sjuk på helgen då jag skulle jobba och plugga järnet. Energin finns ju inte där.... bajs.....


Så nu har jag gnällt av mig lite och tyckt lite synd om mig själv. Nu ska jag bli gla´och planera lite lektioner, fast först ska jag ringa pappa och uppvakta på fars dag lite grann :)


Snoriga pussar och kramar

26

Av Malin - 6 november 2011 01:21

Då var man 26 år gammal och födesledagen med krinliggnade firande har varit bra.

Familjemys igår, då lagade jag ugnsstekt hälleflundra, potatismos och ugnsrostade grönsaker som blev så gott att pappa skröt om mina matlagningskonster på facebook och mormor tog lite extra. Det är ett gott betyg när ens föräldrar skryter lite om en tycker jag :) Fina presnter fick jag också som jag är glad över!

Idag, eller ja det är väl efter midnatt så igår, var det den stora dagen och jag mös på förmiddagen i Perstorp, sedan åkte jag in till Hässleholm och spenderade eftermiddagen och kvällen med mina underbara tjejkompisar från gymnasietiden. Jag längtar redan till nyår när vi får käka gott och  hälla i oss massor med vin igen :) (utom lilla S som väntar tillökning, som vanligt är hon så rolig nykter så det märks inte ens att hon inte drack.). Vi spelade rapparkalja och det blev några skratt, sen lite snack.. Sen var jag tvungen att åka så himla tidigt bara för att det var alla helgons dag och tågen går som på en söndag. Så är det när man är i P-torp. Båda jag och Lina ville väl att jag skulle sova däe så vi kunde vara uppe och bara ha kul hela natten men jag måste ju köra hem i morgon så då är det viktigt med nykterhet och att man är utvilad.


Så nu är det till att nana puda som min morfar hade sagt!


Puss och kram

Ovido - Quiz & Flashcards