malinfunderar

Alla inlägg under maj 2012

Av Malin - 28 maj 2012 22:22

Så är det då klart, den stora nyheten kan avslöjas, vi är med hus!

Inte vilket hus som helst heller utan drömhuset. Byggt 1909 och varsamt renoverat med massor av möjlighet att sätta sin egen prägel på det. Söderängen är stället vi ska bo på och bilda familj, springa barfota, och bli gamla i. 3,5 hektar skog och gärden.


Vi är så oerhört lyckliga. Visst kan man tycka det har gått fort men för oss har det tagit lång tid, Jonas hade påbörjat kontakten med husägaren redan innan vi träffades och vi hade knappt varit tillsammans en månad innan han tog med mig dit och under månadernas gång har det blivit mer och mer självklart att jag ska var med i affären. Allt känns så bra och vi vill bli gamla ihop så då vill vi ju såklart även dela på allt.


I nuläget ser det ut som om jag veckopendlar till Ludvika ett tag till men först har jag en lång och skön semester i huset. Den 2 juli får vi tillträde och flyttar in!


Här kommer en film på hur det ser ut när man kommer till huset och lite bilder.



         


Puss & Kram   


Av Malin - 22 maj 2012 21:17

Den senaste tiden har det hänt mycket och vi har stora saker på gång. Jag håller inne på nyheten en vecka ungefär så det kommer för ovanlighetens skull en cliffhanger i bloggen.


Förra helgen var mamma och pappa och hälsade på oss i Storfors. Föräldrarna träffade föräldrarna och det gick riktigt bra. Vi åt gott, åkte runt och visade omgivningarna, promenerade, spelade spel och drack massor med vin :) Denna helgen hade jag långhelg, vi var mest hemma och hade det mysigt, vi var en tur till Jonas kompis Jens och uppvaktade på födelsedagen och lite andra saker i närheten. Dessutom fick jag med Jonas ut på en orienteringsrunda som han tyckte var roligt. Då blev jag glad!


Här kommer lite halvtaskiga bilder...

                     



Av Malin - 10 maj 2012 23:00

I morgon är det fredag! Dags för ännu en fantastisk helg med mitt hjärtas guld!! Dessutom med finbesök av mina älskade föräldrar i helgen. Det här kommer bli en toppenhelg! Men först lite sömn sen ännu en härlig arbetsdag. Tänk vad livet är enkelt när man är lycklig! Puss och kram

Av Malin - 9 maj 2012 20:20

Jag sitter just nu och eftersvettas lite efter en välbehövlig springtur. Jag är lite besviken dock på att den sköna känslan uteblev, jag kände mig stum och öm i bena hela rundan och lagom till när jag kom till kyrkogården jag brukar springa över insåg jag att jag inte förde mycket liv till denna döda plats. Annars brukar jag tycka det är ganska trevligt att promenera eller jogga genom kyrkogården, slänga ett öga på någon av stenarna och fantisera om personen bakom namnet, vad hade du för liv, var det en lycklig person hur släcktes detta liv?! Kyrkogårdar är för mig rogivande och ett ställe där fantasin skenar iväg. Inte idag dock, då var det full fokus på grindstolparna och komma en liten bit närmare hemma. Som tur är så är jag ju så envis att det bara sporrar mig till att ta tag i det och bli bättre , piggare och snabbare!


Igår fick jag glad post föresten, en bröllopsinbjudan låg och väntade på mig på hallmattan! Det är nog bland den gladaste posten man kan få, mer sånt!


Nu ska det bli skönt med en dusch!


Puss och kram

Av Malin - 2 maj 2012 21:30

Jag har nog inte bloggat på länge, för upptagen med att älska livet.  Mitt liv är faktiskt helt fantastiskt just nu, kärlek, härligt jobb, vänner, glädje och pengar på banken. Dessutom finns en ivrig förväntan inför vad framtiden har att erbjuda. Men allra mest är jag nog fantastiskt duktig på att njuta av nuet just nu.  Här kommer lite bilder:


                       


Det händer så mycket och samtidigt så lite så jag vet inte vad jag ska skriva, jag ska försäka ta tag i bloggen lite mer igan i alla fall!


Puss och kram

Ovido - Quiz & Flashcards