malinfunderar

Alla inlägg under juni 2012

Av Malin - 21 juni 2012 08:27

Nu är det bara 1,5 v till vi flyttar till Söderängen. Jag har haft semester denna veckan och börjar slappna av ordentligt. 8 veckor är jag ledig i år. Jag är fantastiskt nöjd med mitt yrkesval. Roligt jobb och fri hela sommaren att göra vad jag vill med inarbetad lön! Det kunde varit lite bättre betalt bara. De senaste veckorna har jag ägnat åt att tömma och städa ur min lägenhet, de som skulle flytta in efter mig ville ha den på en gång. Så i lördags gjorde jag flytten till Storfors! Mina saker står med Jonas saker på logen i svärföräldrarnas torp där vi bodde i vintras men de bor i över sommaren och vi bor i deras hus inne i samhället några veckor till! Det ska verkligen bli skönt att flytta ut på landet. Inga grannar som hörs och inget bruk som dundrar och låter. Bara naturens ljud och några avlägsna däck mot asfalten 500 meter bort. Dagarna går långsamt nu innan flytten även om jag har en del att göra med tvätt och hålla i ordning runt och i huset. J jobbar ganska mycket just nu men förhoppningsvis blir det lite mindre efter vi ha flyttat. I morgon är det midsommar, då kommer hela familjen hit och ska fira, så idag ska jag föberreda genom att handla och städa och fixa och dona. Jonas jobbar dagen i morgon men sen är han också ledig hela helgen :). Det kommer bli en toppenhelg, förhoppningsvis kan jag få syrran att stanna några dagar till också så jag har loppissällskap nästa vecka!Puss och kram

Ovido - Quiz & Flashcards