malinfunderar

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2012

Glesbygden är annat än landsbygden

Av Malin - 7 oktober 2012 22:07

Jag har varit på minisemester och blivit sugen på att börja jaga! Jag ar varit med på uppladdningen till älgjaktsveckan i Kärrbacksstrand i helgen. Vad skönt det var att komma bort till ödemarken och bara skrota och träffa massa trevligt folk. På en kväll och ett dygn hann jag med bastu vid Klarälven, fest, en tur till Höljes, massa mys med hundar, mys på gården, tacofest, dans på folkets hus, vinna en halv älg och massa annat. Dansen var en berättelse för sig, välkommen till stället där tiden stått still...Och allt var avkoppling! När jag kom hem idag efter två nätter med dålig sömn gick jag direkt och mockade åt hönorna och gjorde fint i ladugården, krattade vägen, eldade för varmt i vedspisen, tvättade och rättade skolarbeten och har hunnit se en film. Pånyttfödd med ny energi från Nordvärmland. Det har precis samma effekt på själen som Jämtland. Älskar att hämta energi från glesbygden. Visserligen bor jag på landet men det är inte alls samma isolerade typ av landsbygd här, men i längden är det mer skönt att vara hemma :-).

Jonas och Hilda är kvar i Kärrbacksstrand, det är tomt här hemma. Jonas är ju borta då och då men den kalla nosen som puffar på en hela tiden känns det ovant att vara utan. Men nu är hon på jobbet, i morgon börjar älgjakten! Hoppas Hilda sköter sig fint.
Vi har iaf redan en dovhjort som hänger och väntar på Jonas, han var på hjortjakt förra veckan, också vann vi ju en halv kalv och har fått tilldelning på en kalv ifrån Storfors. Snart är det proppfullt i frysen.

I morgon är det måndag igen, då bär det av mot Ludvika och ännu en arbetsvecka. Nu ska jag packa sen krypa ner i den tomma sängen.

Puss och kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 12 december 2014 19:45

Hur uppmärksammar man tvåårig förlovning? Ja, den tilltänkte maken tog ett extraskift på jobbet, sonen ligger uppe i sin säng och håller på att somna och hundarna har nyss fått komma in. Då kan jag pusta ut, sätta mig i soffan och fira mitt lyckliga ...

Av Malin - 25 november 2014 22:31


Jag erkänner att jag inte alltid är särskilt positiv. Åtminstone inte när folk fantiserar hejdlöst om att vinna drömvinster och liknande. Någon har ibland kallat mig pessimist men jag själv skulle säga realist. Anledningen till att jag sällan hakar p...

Av Malin - 15 november 2014 23:46

För ett tag sedan läste jag den här krönikan som hade delats på Facebook: http://www.expressen.se/kronikorer/lediga-foraldrar-lamnar-in-barnen-for-att-ga-och-sola/ till viss del håller jag med men å andra sidan tycker jag att krönikören är oerhört tr...

Av Malin - 15 november 2014 22:14

Efter några år av kärlekseufori och ren och skär bebisbubbla känner jag ett behov igen att skriva av mig. Att ha ett forum för mina egna tankar. Någonstans där jag får fundera, reagera och analysera på mina egna villkor. Välkomna att följa med på en ...

Av Malin - 4 november 2012 21:53

Jag lägger denna bloggen i vila på obestämd tid. Istället har jag och Jonas skaffat en gemensam blogg som handlar mer om vad som händer på gården och i våra liv. Följ oss gärna på soranga.bloggplatsen.se  puss och kram   ...

Skapa flashcards