malinfunderar

Alla inlägg den 12 december 2014

Av Malin - 12 december 2014 19:45

Hur uppmärksammar man tvåårig förlovning? Ja, den tilltänkte maken tog ett extraskift på jobbet, sonen ligger uppe i sin säng och håller på att somna och hundarna har nyss fått komma in. Då kan jag pusta ut, sätta mig i soffan och fira mitt lyckliga liv i min ensamhet.

Det är ganska skönt att vara själv en fredag kväll då och då. Under jullovet får vi gott om familjetid för då är Jonas pappaledig och jag har lov. Det behövs för just nu är jag rätt sliten och trött, förra veckan var jag helt slut. Nu är det lite bättre men mest för att jag tvingat mig själv att ta det lite lugnare.

Igår fick jag dessutom en riktig energiboost av gulligt luciatåg på dagis plus ett oväntat jobberbjudande som jag dock tackade nej till :-)

Den lille pepparkaksgubben vill passa på att skicka en hälsning om hur man får det glatt på fredagkvällen också. Man kan tippa ut hela badbaljan på golvet och springa runt och plaska. PS. Glöm inte badolja!DS

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards