malinfunderar

Direktlänk till inlägg 6 maj 2008

A trip down memory lane.....

Av Malin - 6 maj 2008 14:45

Jaha, då var det dag två av svkrivandet av B-uppstats, jag har faktiskt bra koll på läget men just nu har jag kommit lite på avvägar, sitta och blogga var kanske inte vad jag skulle göra men som vanligt hittar jag något spännande att göra när jag har andra krativa processer på gång. Det hela började mad att jag skulle leta upp ett kompenduim i min smockfulla bokhylla från en gammal kurs till min uppsats men istället öppnade jag ett fotoalbum och började titta. Julen 1990 till sommaren 1995 och tänka sig tittar man riktigt noga på sina gamal foton så får man riktigt roligt:)

90talet är nu så länge sen att det väcker nostaligi. Här är några tankar som jag känner mig tvungen att dela med mig av till folk så de oxå inser hur härligt detta årtionde faktiskt var :)

Jäklar vad jag tittar på tv och jag satt likadant i soffan när jag var 5 som jag gör idag... haha man avgör tidigt i sitt livs vanor... jag måste verkligen sluta titta på TV så inte jag oxå har hälften av alla kort på mina framtida barn i TV-soffan....

Modet var skönt på 90 talet, tights och en stor skön tröja, inte så snyggt men väldigt bekvämt. Varenda unge hade dessutom mjukisbyxor på sig jämt och inte sällan i ett set har någon unge det idag? Vuxna var oxå klädda i färdiga set, alla bilder där min pappa har shorts på sig har han oxå en tillhörande tröja, och i ett set tom en skjota i samma mönster som shortsen, var ser du det idag? inte kan du gå in på JC och hitta hela outfitten på en och samma gång:) Inte konstigt att så många kalrar misslyckas med att matcha sina kläder idag när man köpte allt i samma påse :)

När man hade fest när man var barn blöd man på varma mackor eller korv med bröd, jäklar vad behändigt och alla älskade det, undrar vad folk hade sagt om jag ställt fram korv med bröd på parmiddagen...

En sak som jag har konstaterat tidigare men jag insåg åter igen är att alla kort jag har på min mormor är i köket....

När delade jag sist en sits i soffan med min syster när hela soffan i övrig är tom?

När ska det bli modernt med rosa snow-joggings igen?

och var jag den enda tjejen på lekis med kort hår?

Varför ser Marina så sur ut på släktfotot från 1992 och var det nödvändigt att Ulrika kliar sig i huvudet och Jonatan kliar sig på kulorna, är det så omöljigt att få alla 9 barnbarn kordinerade runt farmor och farfar...

slutligen, sommaren 1994 var den bästa någonsin, jag hoppas den blir lika fin i år!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 12 december 2014 19:45

Hur uppmärksammar man tvåårig förlovning? Ja, den tilltänkte maken tog ett extraskift på jobbet, sonen ligger uppe i sin säng och håller på att somna och hundarna har nyss fått komma in. Då kan jag pusta ut, sätta mig i soffan och fira mitt lyckliga ...

Av Malin - 25 november 2014 22:31


Jag erkänner att jag inte alltid är särskilt positiv. Åtminstone inte när folk fantiserar hejdlöst om att vinna drömvinster och liknande. Någon har ibland kallat mig pessimist men jag själv skulle säga realist. Anledningen till att jag sällan hakar p...

Av Malin - 15 november 2014 23:46

För ett tag sedan läste jag den här krönikan som hade delats på Facebook: http://www.expressen.se/kronikorer/lediga-foraldrar-lamnar-in-barnen-for-att-ga-och-sola/ till viss del håller jag med men å andra sidan tycker jag att krönikören är oerhört tr...

Av Malin - 15 november 2014 22:14

Efter några år av kärlekseufori och ren och skär bebisbubbla känner jag ett behov igen att skriva av mig. Att ha ett forum för mina egna tankar. Någonstans där jag får fundera, reagera och analysera på mina egna villkor. Välkomna att följa med på en ...

Av Malin - 4 november 2012 21:53

Jag lägger denna bloggen i vila på obestämd tid. Istället har jag och Jonas skaffat en gemensam blogg som handlar mer om vad som händer på gården och i våra liv. Följ oss gärna på soranga.bloggplatsen.se  puss och kram   ...

Ovido - Quiz & Flashcards