malinfunderar

Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Tar mig i kragen

Av Malin - 23 januari 2011 15:15

Jag känner mig ensam idag oxå men det är inte alls lika farligt som igår. Det är säkert bra att tillåta sig själv att sitta hemma och må dåligt och tycka lite synd om sig själv ibland men det är ju ingen bra lösning om man vill bli gladare. Nu har jag bestämt mig för att det får vara slut på deppandet så idag stack jag iväg och simmade. Jag gjorde ju faktiskt det ganska ofta ett tag men tröttnade på att trängas med alla sölkorvar i bassängen. Först var jag lite tveksam till att åka dit själv men det var faktiskt jätteskönt att få träna lite. Jag orkade bara 30 längder, sen var jag helt slut  kroppen, men det är väl ganska ok ändå med tanke på att jag bara latat mig i flera månader.


Jag hade nog orkat simma mer om jag vilade en liten stund men jag hade köpt biljett till relaxen och ville hellre gå dit och bubbla och basta lite. Det kändes lite konstigt att var där själv. Det är ju något jag och Philip har haft lite  som en pargrej att åka upp dit på helgerna men nu får jag göra det till min egen grej! Man kan ju inte undvika allt som man har gjort som ett par. Det var riktigt skönt att vara där själv oxå, satt ett bra tag i bubbelpoolen och fick lite massage av jetstrålarna, bastade och satt och läste i värmerummet en bra stund. Nu mår jag riktigt bra faktiskt, man känner sig lixom renad på nåt vis och skönt avslappnad i kroppen. Jag kommer verkligen inte vara rädd för att åka dit själv igen men det är ju klart trevligt med sällskap:) Avslutade det hela med en drive in på McDonalds, man får ju passa på när det finns elmaco på menyn. Den slukade jag fort efter att jag badade kan man ju säga. Vad resten av dagen har att bjuda på vet jag inte men jag är väldigt nöjd att jag tog mig ut och hittade på nåt idag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 12 december 2014 19:45

Hur uppmärksammar man tvåårig förlovning? Ja, den tilltänkte maken tog ett extraskift på jobbet, sonen ligger uppe i sin säng och håller på att somna och hundarna har nyss fått komma in. Då kan jag pusta ut, sätta mig i soffan och fira mitt lyckliga ...

Av Malin - 25 november 2014 22:31


Jag erkänner att jag inte alltid är särskilt positiv. Åtminstone inte när folk fantiserar hejdlöst om att vinna drömvinster och liknande. Någon har ibland kallat mig pessimist men jag själv skulle säga realist. Anledningen till att jag sällan hakar p...

Av Malin - 15 november 2014 23:46

För ett tag sedan läste jag den här krönikan som hade delats på Facebook: http://www.expressen.se/kronikorer/lediga-foraldrar-lamnar-in-barnen-for-att-ga-och-sola/ till viss del håller jag med men å andra sidan tycker jag att krönikören är oerhört tr...

Av Malin - 15 november 2014 22:14

Efter några år av kärlekseufori och ren och skär bebisbubbla känner jag ett behov igen att skriva av mig. Att ha ett forum för mina egna tankar. Någonstans där jag får fundera, reagera och analysera på mina egna villkor. Välkomna att följa med på en ...

Av Malin - 4 november 2012 21:53

Jag lägger denna bloggen i vila på obestämd tid. Istället har jag och Jonas skaffat en gemensam blogg som handlar mer om vad som händer på gården och i våra liv. Följ oss gärna på soranga.bloggplatsen.se  puss och kram   ...

Ovido - Quiz & Flashcards