malinfunderar

Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

En underbar dag i bilder

Av Malin - 19 mars 2011 19:43

Det var länge sedan jag la upp bilder i bloggen men idag har jag tagit några kort så då kan jag göra ett litet inlägg med bilder idag.

 

Dagen började inte så roligt men det var enormt skönt att få 7 maskiner tvätt rena. 9-12 sprang jag i skytteltrafik mellan lägenheten och tvättstugan. Jag har inte sorterat och bäddat rent ännu så dagen kommer väl avslutas med tvätt oxå  . Vädert var underbat skönt, sol som värmde bra och inte mycket vind, eftersom det är svenska skidspelen i helgen bestämde jag mig för att åka dit och titta lite.

 

Guldklimpen Hampus, mamma Sara, pappa Kalle och jag åkte till Lugnet för att lapa sol och heja på skidåkarna på Lugnet. När man varit en stund med den underbar lille killen vill vem som helst ha en liten en.    Vi kom lite sent för när vi kom till entren så gick starten för damerna.  

Under damernas lopp kättrade vi i samlad trupp upp för mördarbacken och hann heja på våra duktiga tjejer Anna Haag och Charlotte Kalla. Marit Björgen vann och hon tog sig upp för backen som om det var vilken slänt som helst, själv var jag tvungen att ta av mig jackan halvägs upp för det var så varmt och härligt väder. Ett tag trodde jag att det regnade från klarblå himmel men det var snön som töade från träden och droppade i stadig takt. När vi satt i solen och väntade på att herrarnas lopp skulle starta kom Bubo traskandes upp för backen. Stackarn hade det inte lätt i den packade och hårda snön och snubblade många gånger om. Den där personen som fanns där inne kunde ju inte klä av sig i värmen heller... Men trots bekymmer hade han tid att vinka till barnet i sällskapet ( på vägen upp i backen stötte vi på Sara och Kalles vänner med son som följde med mot toppen).


  Till herrarnas lopp stod jag på första parkett i backen, tyvärr hade jag nästan slut på batteri så ett dåligt foto på Daniel Rickardsson i täten är vad jag kunde få till så inte min mobil skulle dö helt. Min riktiga kamera låg givetvis kvar hemma.    Tyvärr orkade han inte riktigt hålla den fina ledningen och en norrbagge vann även herrarnas lopp. När man ser den där Nortugg på en meters håll efter nästan 2 mil inser man vilken maskin han är! All heder åt honom och Marit, ni vet hur man tar en mördarbacke!

  När jag kommit hem lagade jag till en pepparbiff jag hittade i frysen, smaskig potatismos och ett försök till löksås, kom på att man ksnke behövde lite grönsaker och drog en osthydel över en gurka.... hehe... ja det gick ju ner iaf. Ett glas vin unnade jag mig oxå.  

Jag avslutar med en bild från mitt sovrumsfönster så vill jag se om nån skåning har mage att gnälla över snö....   Puss och kram

 
 
Ingen bild

Gunilla

19 mars 2011 20:40

Hahahaha gnälla över snön lär vi göra i alla fall. Vi är ju vana att ha vår nu ju. =) så himla tradigt att det kom snö igen. *suck* men den försvinner snabbt igen som tur är. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 12 december 2014 19:45

Hur uppmärksammar man tvåårig förlovning? Ja, den tilltänkte maken tog ett extraskift på jobbet, sonen ligger uppe i sin säng och håller på att somna och hundarna har nyss fått komma in. Då kan jag pusta ut, sätta mig i soffan och fira mitt lyckliga ...

Av Malin - 25 november 2014 22:31


Jag erkänner att jag inte alltid är särskilt positiv. Åtminstone inte när folk fantiserar hejdlöst om att vinna drömvinster och liknande. Någon har ibland kallat mig pessimist men jag själv skulle säga realist. Anledningen till att jag sällan hakar p...

Av Malin - 15 november 2014 23:46

För ett tag sedan läste jag den här krönikan som hade delats på Facebook: http://www.expressen.se/kronikorer/lediga-foraldrar-lamnar-in-barnen-for-att-ga-och-sola/ till viss del håller jag med men å andra sidan tycker jag att krönikören är oerhört tr...

Av Malin - 15 november 2014 22:14

Efter några år av kärlekseufori och ren och skär bebisbubbla känner jag ett behov igen att skriva av mig. Att ha ett forum för mina egna tankar. Någonstans där jag får fundera, reagera och analysera på mina egna villkor. Välkomna att följa med på en ...

Av Malin - 4 november 2012 21:53

Jag lägger denna bloggen i vila på obestämd tid. Istället har jag och Jonas skaffat en gemensam blogg som handlar mer om vad som händer på gården och i våra liv. Följ oss gärna på soranga.bloggplatsen.se  puss och kram   ...

Ovido - Quiz & Flashcards