malinfunderar

Direktlänk till inlägg 22 juli 2011

Ett försök att blogga på riktigt

Av Malin - 22 juli 2011 14:52

OJ, nu var det så där länge sedan jag bloggade igen. Det måste bli lite bättring på det. Såhär i sommarlovstider är inte kreativiteten på topp, vilket är märkligt för nu är jag både utvilad och har gott om tid så det borde ju vara det ultimata tillfället att pyssla och skriva osv. Så nu får jag väl försöka skriva lite oftare, men jag tänker inte länka mina inlägg till Facebook mer efter det här, så vill man läsa min blogg får man antingen lägga till mig på bloglovin eller gå in och kika om det kommit nåt nytt inlägg. Vill ni ha mitt lösenord får ni fråga mig, jag vill ju inte att alla ska veta allt om mig och alla mina tankar så därför har jag lösenord ibland.


Lite om min sommar hittills då, det har gått fort, snart är det dags att börja jobba igen. Jag har blivit så dålig på att komma ihåg att fotografera så jag har inte så mycket bilder att visa men här kommer lite grann. Jag glömde tex ta bilder när jag träffade Cecilia, Camilla, Annika, Stina, mormor och morfar mfl.


För tre veckor sedan åkte jag iväg till Tjoget, det gick verkligen inte bra för mig men det var jag inte ensam om, men laget fullföljde och det var väl ambitionen.Vädret på tjoget var varmt och skönt första dagen ,andra dagen blev det mulet men inget regn.   Mamma var hejarklack, annars sprang hela familjen varsin sträcka     Gunilla på väg in till växling efter att ha gett allt   Pappa på väg ut i skogen   Gunilla var så trött efter sin sträcka så hon glömde hur man sitter i en brassestol :)  


Efter Tjoget åkte jag till mamma och pappa i Perstorp och utnyttjade dem för sovplats och mat i några veckor medans jag passade på att träffa massa folk och göra roliga saker. För en gångs skull hann jag med att träffa nästan alla personer jag längtat efter. Hade så mysigt så jag blev sugen på att flytta ner, men det får vänta några år. Har svårt att tro att jag hittar ett jobb jag trivs lika bra på som det jag har och just nu är jobbet en stor, viktig del i mitt liv.


Jag passade på att umgås mycket med Ulrika så fort hon var ledig från jobbet, både genom att prata strunt i våra föräldrars soffa och genom att åka ut på utflykter, här är lite av vad vi gjorde.


Lunchfika med Ika vid Hovdala slott   Gräsklippning vid Hovdala, det gillar jag verkligen miljövänligt och kulturbevarande!      Vi åkte till Tosselilla för att bevara barnsligheten      Tossecyklar på Tosselilla   Jag är så glad för att jag nästan har lika bruna ben som Ulrika :)



Jag och Lina åkte till Hästveda marknad och jag hittade mina gamla takter att klä ut mig och göra grimaser, men det var ju lite svårt att hålla masken efter att ha varit torris för länge :)

 Fjantmalin i farten, jag fjantar för lite nu för tiden :)


Jag avslutade mina veckor i Skåne med att gå på Tivolirock med tre härliga damer i strålande solsken och humöret på topp! Men vi börjar nog bli gamla för strax efter midnatt var vi ganska nöjda och trött och började söka oss mot nattågen, där vi suckade åt de överförfriskade slynglarna (detta trots att vi själva fått i oss vår beskärda del av alkohol under dagen) :) Jag träffade på min gamla Foto-lärare i Krisitanstad föresten och fick en härlig kram. Det är ju kul att de känner igen sina gamla omöjliga elever, jag kan ju inte påstå att jag är gjord för att bli fotograf, men jag hade ju väldigt roligt på gymnasiet i det där mörkrummet åtminstone :) Men han är så härlig Roberto, en äkta excentriker och jag hade aldrig tråkigt på hans lektioner, han var en morot för kreativitet, glad och öppen för idéer (och en liten gnutta galen). Så det var kul att se hur stolt han såg ut när jag berättade att jag också var lärare nu.


  Carro på Tivloirock   Elin på Tivolirock   Linahumor på Tivolirock, röker gräs på festival när Looptroup rockers spelade.   Lina och Elin, så vackra :)


Ja och nu är jag hemma och det händer inte så värst mycket, jag har pysslat och fixat lite med lägenheten men det händer inte mycket varje dag. Jag ser till att bo in mig lite helt enkelt. Något märkligt hände när jag var på väg hem och var på IKEA, och det var att jag fick avsmak. Jag blev trött på IKEA för första gången i mitt liv. Inte så att jag inte köpte nåt, jag lyckades göra av med nästan 2000 men jag gick runt där och tittade på lite möbler, lampor och gardiner mm som jag behöver och insåg att jag ville inte ha mer från IKEA. Så det blev inte alls lika mycket köpt som jag hade tänkt men det är väl ingen brådska att hitta de sakerna jag vill ha. Bilder på lägenheten dröjer lite till, tänkte sätta igång med sån där 30-dagars blogg i morgon och då kommer det nog en dag med mitt hem. Men här kommer ett exempel på lite pilligt målerijobb jag ägnat mig åt de senste dagarna.

Från furu till svart och vitt blev mitt lilla vinställ.  

Vi hörs i morgon då allihopa när jag ska börja med mina 30 dagar :)


Puss och kram

 
 
Ingen bild

Gunilla

27 juli 2011 23:00

Hahahahahahahahahahahaha........ Ja jag måste säga att Oj vad jag garva när jag trillade. *s* Och tack för en trevlig hemresa systrarna nygren! kram

Malin

31 juli 2011 21:50

Ja du, är man övertrött är minsta lilla sak rolig eller hur :) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 12 december 2014 19:45

Hur uppmärksammar man tvåårig förlovning? Ja, den tilltänkte maken tog ett extraskift på jobbet, sonen ligger uppe i sin säng och håller på att somna och hundarna har nyss fått komma in. Då kan jag pusta ut, sätta mig i soffan och fira mitt lyckliga ...

Av Malin - 25 november 2014 22:31


Jag erkänner att jag inte alltid är särskilt positiv. Åtminstone inte när folk fantiserar hejdlöst om att vinna drömvinster och liknande. Någon har ibland kallat mig pessimist men jag själv skulle säga realist. Anledningen till att jag sällan hakar p...

Av Malin - 15 november 2014 23:46

För ett tag sedan läste jag den här krönikan som hade delats på Facebook: http://www.expressen.se/kronikorer/lediga-foraldrar-lamnar-in-barnen-for-att-ga-och-sola/ till viss del håller jag med men å andra sidan tycker jag att krönikören är oerhört tr...

Av Malin - 15 november 2014 22:14

Efter några år av kärlekseufori och ren och skär bebisbubbla känner jag ett behov igen att skriva av mig. Att ha ett forum för mina egna tankar. Någonstans där jag får fundera, reagera och analysera på mina egna villkor. Välkomna att följa med på en ...

Av Malin - 4 november 2012 21:53

Jag lägger denna bloggen i vila på obestämd tid. Istället har jag och Jonas skaffat en gemensam blogg som handlar mer om vad som händer på gården och i våra liv. Följ oss gärna på soranga.bloggplatsen.se  puss och kram   ...

Ovido - Quiz & Flashcards