malinfunderar

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

Dag 5 – Vad är kärlek?

Av Malin - 1 augusti 2011 20:30

Kärlek är det bästa som finns i livet. Det finns olika kärlekar, de som alltid finns där till vänner och familj, de som är mer flyktiga och förhoppningsvis finns det även den STORA kärleken. När jag hör ordet kärlek blir jag varm i kroppen, jag älskar att höra folks kärlekshistorier och tror att det är en av de absolut viktigaste komponenterna i livet. Att vara kär är en av de absolut härligaste känslorna man kan ha men även något som kan vara smärtsamt. Jag har haft några kärlekar i mitt liv och att var fullkomligt uppslukad i tankarna av en annan människa är fullkomligt fantastiskt men det är nog mer förälskelse än kärlek.


Kärlek i mina ögon är att kunna se förbi en persons dåliga sidor och lägga sin en stor del av sin tid och uppmärksamhet på denna person. Kärlek är att kunna fölåta. Kärlek är när man gör saker för varandra utan att det känns som en ansträgning. Kärlek är att vilja känna en annan persons innersta tankar. Kärlek är närhet, det är som ett inre sug i magen att alltid omfamna varandra.


Jag är inte kär just nu men jag längtar efter att bli, för kärlek är det största av allt. Det står ju till och med i bibeln :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 12 december 2014 19:45

Hur uppmärksammar man tvåårig förlovning? Ja, den tilltänkte maken tog ett extraskift på jobbet, sonen ligger uppe i sin säng och håller på att somna och hundarna har nyss fått komma in. Då kan jag pusta ut, sätta mig i soffan och fira mitt lyckliga ...

Av Malin - 25 november 2014 22:31


Jag erkänner att jag inte alltid är särskilt positiv. Åtminstone inte när folk fantiserar hejdlöst om att vinna drömvinster och liknande. Någon har ibland kallat mig pessimist men jag själv skulle säga realist. Anledningen till att jag sällan hakar p...

Av Malin - 15 november 2014 23:46

För ett tag sedan läste jag den här krönikan som hade delats på Facebook: http://www.expressen.se/kronikorer/lediga-foraldrar-lamnar-in-barnen-for-att-ga-och-sola/ till viss del håller jag med men å andra sidan tycker jag att krönikören är oerhört tr...

Av Malin - 15 november 2014 22:14

Efter några år av kärlekseufori och ren och skär bebisbubbla känner jag ett behov igen att skriva av mig. Att ha ett forum för mina egna tankar. Någonstans där jag får fundera, reagera och analysera på mina egna villkor. Välkomna att följa med på en ...

Av Malin - 4 november 2012 21:53

Jag lägger denna bloggen i vila på obestämd tid. Istället har jag och Jonas skaffat en gemensam blogg som handlar mer om vad som händer på gården och i våra liv. Följ oss gärna på soranga.bloggplatsen.se  puss och kram   ...

Ovido - Quiz & Flashcards