malinfunderar

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2011

Dag 7 - Framtiden

Av Malin - 5 augusti 2011 18:04

Under min ynka 25 år här på vår jord har jag lärt mig att framtiden inte går att planera men trots det har jag ändå vissa ambitioner och lösa planer om framtid.


Inom den närmsta framtiden är mitt största fokus mitt arbete. Jag vill utvecklas och bli en riktigt bra lärare som är inspirerande för mina elever. Därför önskar jag att jag får vara kvar i samma arbetslag som jag jobbar i nu några år, så jag kan fokusera fullt ut på att bli så bra som möjlgit på mitt jobb. Ett annat fokus är att försöka bli vältränad och ha så mycket roligt som möjligt. Inom den närmsta framtiden vill jag försöka njuta och ta tillvara på singellivet så gott det går.


I det långa loppet hoppas jag på att träffa den stora kärleken inom några år, få jobb i Skåne och slå mig till ro där innan jag är 30. Givtetvis drömmer jag om den svenska kärnfamiljen med allt vad det innebär men att fortfarande kunna fokusera på jobbet.


Några mål i livet är

- Läsa upp fler ämnesbehörigheter

- Bli lektor

- Träffa mannen jag vill gifta mig med (och att det är ömsesidigt så klart  )

- Resa mycket

- Skaffa barn och hus

- Skratta mycket

- Fortsätta älska att röja på dansgolvet

- Aldrig sluta utvecklas och fortsätta lära mig nya saker tills jag dör!


Men allra främst vill jag väl vara bara fortsätta vara lycklig.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 12 december 2014 19:45

Hur uppmärksammar man tvåårig förlovning? Ja, den tilltänkte maken tog ett extraskift på jobbet, sonen ligger uppe i sin säng och håller på att somna och hundarna har nyss fått komma in. Då kan jag pusta ut, sätta mig i soffan och fira mitt lyckliga ...

Av Malin - 25 november 2014 22:31


Jag erkänner att jag inte alltid är särskilt positiv. Åtminstone inte när folk fantiserar hejdlöst om att vinna drömvinster och liknande. Någon har ibland kallat mig pessimist men jag själv skulle säga realist. Anledningen till att jag sällan hakar p...

Av Malin - 15 november 2014 23:46

För ett tag sedan läste jag den här krönikan som hade delats på Facebook: http://www.expressen.se/kronikorer/lediga-foraldrar-lamnar-in-barnen-for-att-ga-och-sola/ till viss del håller jag med men å andra sidan tycker jag att krönikören är oerhört tr...

Av Malin - 15 november 2014 22:14

Efter några år av kärlekseufori och ren och skär bebisbubbla känner jag ett behov igen att skriva av mig. Att ha ett forum för mina egna tankar. Någonstans där jag får fundera, reagera och analysera på mina egna villkor. Välkomna att följa med på en ...

Av Malin - 4 november 2012 21:53

Jag lägger denna bloggen i vila på obestämd tid. Istället har jag och Jonas skaffat en gemensam blogg som handlar mer om vad som händer på gården och i våra liv. Följ oss gärna på soranga.bloggplatsen.se  puss och kram   ...

Ovido - Quiz & Flashcards