malinfunderar

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

Dag 13 – Den här veckan

Av Malin - 11 augusti 2011 21:31

Det är nu vecka 32 2011 och idag har jag precis börjar jobba igen efter sommarlovet. Måndagen var min sista riktiga sommarlovsdag där jag bara gjorde precis vad jag ville utan att tänka på morgondagen. Då kom Anna hit och vi krånglade med att få upp en taklampa, åt lunch, pratade massa strunt, käkade middag spelade spel, tittade på kort och drack både drinkar och vin. Rätt vad det var var kl efter 4 på morgonen och Anna fick låna min cykel och rulla hem för att väcka sin sambo som skulle upp och jobba... oj oj, jag trodde vi skulle smutta lite på vin och ha en lugn kväll. Men i ställlet lade jag upp för en hel dag med bakfylla.


Så tisdagen hade jag ont i huvudet och gjorde i stort sett ingenting, det var sånt skitväder dessutom så jag hade ingen lust att gå ut.


Onsdagen fortsatte med skitväder, det regnade från morgon till kväll så det blev ännu en lung dag med förberedelser för att börja jobbet. Åkte ner en stund på stan för att införskaffa en ny kalender, lagade matlådor och fixade lite här hemma. Framåt kvällen drog jag på mig regnstället och promenerade ner på stan för att hämta min cykel innan jag svirade om till morgonrock och gjorde lite ansiktsmasker och plattade håret. Det är inget jag vanligen brukar göra men vi hade personalfotografering idag så jag ville se snygg ut för en gångs skull.


Så idag då, det är torsdag och jag har gjort min första arbetsdag för terminen, inte så mycket spännande att berätta där, jo, jag fick äran att vara mentor för en ny tjej i arbetslaget och men visade nog redan från början hur vilsen jag är såhär direkt efter lovet. Om några dagar är jag nog lite mer skärpt. Mycket snack, funderande och planerande för att rulla igång verksamheten de närmaste dagarna. Efter jobbet cyklade jag hem, åhhh vad underbart att cykla från jobbet istället för att sitta en timme bakom ratten, in på MM och handlade lite mat på vägen och var hemma redan halv fem. Kom dock på att jag vill ha en cykelkorg. Sen har jag suttit några timmar och pusslat med schema som jag säkert kommer få pussla om efter morgondagen, tvättat (skitdrygt att inte ha tvättstuga i samma hus och att man dessutom delar tiden med 2 andra...), lagat mat och pratat med mormor i telefon. Mormor och morfar har guldbröllopsdag idag, det är stort!


Så är det ju tre dagar kvar på veckan också, jobb i morgon, grovplanering och schemapussel-pusslande. Sen AW, troligtvis en tidig kväll i säng efter det. Lördag och söndag har jag inga planer för alls ännu, hoppas på lite fint väder så jag kan sola lite, annars kanske en tur ut i skogen för att plocka svamp och blåbar, kanske både och...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 12 december 2014 19:45

Hur uppmärksammar man tvåårig förlovning? Ja, den tilltänkte maken tog ett extraskift på jobbet, sonen ligger uppe i sin säng och håller på att somna och hundarna har nyss fått komma in. Då kan jag pusta ut, sätta mig i soffan och fira mitt lyckliga ...

Av Malin - 25 november 2014 22:31


Jag erkänner att jag inte alltid är särskilt positiv. Åtminstone inte när folk fantiserar hejdlöst om att vinna drömvinster och liknande. Någon har ibland kallat mig pessimist men jag själv skulle säga realist. Anledningen till att jag sällan hakar p...

Av Malin - 15 november 2014 23:46

För ett tag sedan läste jag den här krönikan som hade delats på Facebook: http://www.expressen.se/kronikorer/lediga-foraldrar-lamnar-in-barnen-for-att-ga-och-sola/ till viss del håller jag med men å andra sidan tycker jag att krönikören är oerhört tr...

Av Malin - 15 november 2014 22:14

Efter några år av kärlekseufori och ren och skär bebisbubbla känner jag ett behov igen att skriva av mig. Att ha ett forum för mina egna tankar. Någonstans där jag får fundera, reagera och analysera på mina egna villkor. Välkomna att följa med på en ...

Av Malin - 4 november 2012 21:53

Jag lägger denna bloggen i vila på obestämd tid. Istället har jag och Jonas skaffat en gemensam blogg som handlar mer om vad som händer på gården och i våra liv. Följ oss gärna på soranga.bloggplatsen.se  puss och kram   ...

Ovido - Quiz & Flashcards