malinfunderar

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Dag 19 – Detta ångrar jag

Av Malin - 18 augusti 2011 20:53

Jag är av åsikten att man inte ska ångra saker man gjort, eftersom alla erfarenheter är något man lär sig något av. Men givetvis tycker jag i efterhand att det är dumt att jag gjort vissa saker och att det är viktigt att be om ursäkt när man gjort någon illa. Om jag upptäcker att jag gjort någon ledsen har jag dåligt samvete och ångest för det ganska länge men jag ångrar det inte för man kan inte göra något ogjort.


Dock kan jag ångra sådant som jag inte har gjort. Erbjudnanden och möjligheter man fått genom livet men varit för feg eller för lat för att ta tillvara på. Exempelvis undrar jag ibland hur det hade varit om jag tagit det där sommarjobbet i Oslo för några år sedan, om jag hade åkt som Au-pair efter gymnasiet som jag hade tänkt eller om jag hade gått den där GSUn jag var nyfiken på. Men jag är ju nöjd och glad med hur livet har blivit och är just nu så det är egentligen bara dumt att tänka så. Istället kan man ju försöka lära sig något av denna "ånger" och ta för sig mer av de möjligheter livet erbjuder.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 12 december 2014 19:45

Hur uppmärksammar man tvåårig förlovning? Ja, den tilltänkte maken tog ett extraskift på jobbet, sonen ligger uppe i sin säng och håller på att somna och hundarna har nyss fått komma in. Då kan jag pusta ut, sätta mig i soffan och fira mitt lyckliga ...

Av Malin - 25 november 2014 22:31


Jag erkänner att jag inte alltid är särskilt positiv. Åtminstone inte när folk fantiserar hejdlöst om att vinna drömvinster och liknande. Någon har ibland kallat mig pessimist men jag själv skulle säga realist. Anledningen till att jag sällan hakar p...

Av Malin - 15 november 2014 23:46

För ett tag sedan läste jag den här krönikan som hade delats på Facebook: http://www.expressen.se/kronikorer/lediga-foraldrar-lamnar-in-barnen-for-att-ga-och-sola/ till viss del håller jag med men å andra sidan tycker jag att krönikören är oerhört tr...

Av Malin - 15 november 2014 22:14

Efter några år av kärlekseufori och ren och skär bebisbubbla känner jag ett behov igen att skriva av mig. Att ha ett forum för mina egna tankar. Någonstans där jag får fundera, reagera och analysera på mina egna villkor. Välkomna att följa med på en ...

Av Malin - 4 november 2012 21:53

Jag lägger denna bloggen i vila på obestämd tid. Istället har jag och Jonas skaffat en gemensam blogg som handlar mer om vad som händer på gården och i våra liv. Följ oss gärna på soranga.bloggplatsen.se  puss och kram   ...

Ovido - Quiz & Flashcards