malinfunderar

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Lite bilder

Av Malin - 6 februari 2012 20:20

Min kamera har hittat hem efter några månader på vift så här kommer en liten kavalkad av saker som hänt de sista månderna.


    

Mamma och mormor tittar på minneslunden efter morfars begravning.


       

Jag följde med Hilda och Jonas ut i skogen på lite träning i att jaga älg en väldigt snöig dag. Mysigt som bara den även om jag avslutade dagen med att plurra i ett kärr. Det är svårt att fotografera en hund som är så himla glad jämt för hon är ju aldrig still lilla Hildan.




     

Nyår hos Elin och Micke i deras otroligt vackra hus i Lunnahöja utanför Sösdala, torg inte så mycket kort som blev bra där men spökbilden på Maria bakom Jonas var ju riktigt kul!





                 

Denna helgen var vi på hundutställning i Hagfors. Hilda hade en aning tunn nos och för fluffig svans men hon fick betyget Very Good. Ikka som är "svärfars" unghund var både tjock och hade fula öron stackarn... Sen var det två trötta jämtar som krashade hos Jonas mor och far i Storfors.




 

Igår när jag gick ut så fick jag se det här paret som stod vackert och betade, det är inte svårt att tänka sig att bo så jämt men just nu får jag nöja mig med helgerna! Jag längtar redan till fredag.


Puss och kram

 
 
Ingen bild

camilla

7 februari 2012 19:48

fasen vilket fint vinterlandskap. hundar kan jag inget om, men jag tyckte deras öron var fina iaf :)
kul att se lite bilder, och på jonas! du får flytta till storfors eller va det hette, då har du inte långt hem till mig sen ;) kram

Malin

11 februari 2012 11:22

Ja dom är ju så söta och fina. Det är supermysigt landskap här, ungefär lika mysigt som hemma hos dig! Visst hade det varit kul att bara ha 2 h till dig, då hade vi kunnat ses hur lätt som helst ju! Längtar till nästa helg när vi ses! KRAAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 12 december 2014 19:45

Hur uppmärksammar man tvåårig förlovning? Ja, den tilltänkte maken tog ett extraskift på jobbet, sonen ligger uppe i sin säng och håller på att somna och hundarna har nyss fått komma in. Då kan jag pusta ut, sätta mig i soffan och fira mitt lyckliga ...

Av Malin - 25 november 2014 22:31


Jag erkänner att jag inte alltid är särskilt positiv. Åtminstone inte när folk fantiserar hejdlöst om att vinna drömvinster och liknande. Någon har ibland kallat mig pessimist men jag själv skulle säga realist. Anledningen till att jag sällan hakar p...

Av Malin - 15 november 2014 23:46

För ett tag sedan läste jag den här krönikan som hade delats på Facebook: http://www.expressen.se/kronikorer/lediga-foraldrar-lamnar-in-barnen-for-att-ga-och-sola/ till viss del håller jag med men å andra sidan tycker jag att krönikören är oerhört tr...

Av Malin - 15 november 2014 22:14

Efter några år av kärlekseufori och ren och skär bebisbubbla känner jag ett behov igen att skriva av mig. Att ha ett forum för mina egna tankar. Någonstans där jag får fundera, reagera och analysera på mina egna villkor. Välkomna att följa med på en ...

Av Malin - 4 november 2012 21:53

Jag lägger denna bloggen i vila på obestämd tid. Istället har jag och Jonas skaffat en gemensam blogg som handlar mer om vad som händer på gården och i våra liv. Följ oss gärna på soranga.bloggplatsen.se  puss och kram   ...

Ovido - Quiz & Flashcards