malinfunderar

Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Malin - 24 januari 2012 17:37

Idag är det en helt vanlig dag, typsik tisdag för jag ville iiiinte kliva upp i morse men det fick jag väl se till att göra till sist. Jobbet var bra, intensivt på tisdagar men kul att få ha mycket elevtid. Eleverna utvecklas som bara den nu andra terminen i åttan så det är superkul att se saker hända varje laktion. I morgon har jag knappt några lektioner alls så då hinner man komma ikapp lite av sånt man borde ha gjort innan i veckan. Måndagar, tisdagar och torsdagar är alla smockfulla med lektioner så det är skönt mid lite andrum mitt i veckan. Det är ganska mycket mer än undervisning som ska rymmas i en lärares arbete. Än så länge känns inte den här terminen ett dugg stressig men inte heller så att jag har någon dötid. Hoppas den sköna balansen kan hålla i sig.


Ikväll har jag funderingar på att simma lite men jag har en olustig migrän analkande så jag får väl se hur det blir med det... Sista dagen på kartan idag och det märks på hyn, i godistarmen och i huvudet. Troligtvis lite på humöret också för de som känner mig väl...  Men mest i huvet och godissuget. Det blev både en chipspåse och en chokladkaka som slank ner i kundkorgen på affären innan idag...


Nu ska jag laga mat och se hur det känns i huvudet efter det!


Puss och kram

Ovido - Quiz & Flashcards