malinfunderar

Alla inlägg under november 2009

Av Malin - 12 november 2009 15:28

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg lagade jag min cykel. Trodde jag!! Idag när jag cyklade hem från Britsarvet kände jag halvägs hem hur ventilden slog i hjulet varje varv och insåg att all luft vad ute ur däcket igen!!!! Vad är det för fel? Ventilen är supertät, jag har undersökt hela slangen i vatten och sett till att det inte sitter fast något i däcket och ändå pyser luften ur på något märkligt sätt. Åhh, så jäkla irriterande och tidsödande. Får väl pumpa cykeln varje dag eller nåt. För en ny cykel har jag knappast råd med!


*SUCK*

Av Malin - 11 november 2009 13:19

Idag är det så lugnt att tiden nästan går baklänges. Inget jobb och inget annat planerat. Vaknade upp och såg ut genom fönstret hur ödets ironi spelat mig ännu ett spratt. Efter att ha skjutít upp det bra länge fixade jag min cykel igår. Jag trodde det var punktering eftersom det trots att jag nyss hade lagat slangen var aldeles tomt på luft i bakdäcket men den var så tät att jag inte ens lyckades få ut luften när jag pumpat i den. Ialla fall den är full med luft och jag har satt på cykellysen i går kväll och idag ligger det snö. Med andra ord är det inte idealt att cykla... Känns som att jag skyndade på vintern genom att få för mig att börja cykla. Jag ska ge det ett försök i morgon iaf när jag jobbar på Montessoriskolan.


Jag hade tänkt åka med Philip till Borlänge idag när han åkte till skolan och sätta sprätt på presentkortet på EL-giganten jag fick av mormor när jag fyllde år. Men han lyckades matförgifta sig själv så nu ligger han och spyr i stället för att vara i skolan och jag får väl hitta på nåt annat och hoppas han mår bättre i morogn eftermiddag så vi kan åka till Borlänge då. På tal om presentkortet hade mormor tänkt sig att jag skulle köpa en skrivare för pengarna men jag är inte säker på att jag vill ha en längre för de tar upp så stor plats, vet inte hur jag ska göra, för visst hade det varit bra att ha en egen men de få gångenr jag behöver skriva ut eller scanna så har ju Philip en ny skrivare jag kan låna. Annars hade jag täntk köpa en datorryggsäck men jag tyckte inte det fanns så många snygga på hemsidan som passar till min dator. Så nu lutar det år datorhögtalare för det har jag iaf nytta av eftersom jag bara lyssnar på musik i datorn. Vi får väl se om det blir något i morgon.

Av Malin - 2 november 2009 20:44

I går var det en lång seg tågresa hem från Skåne. Jag och Philip var i Perstorp och hälsade på mamma och pappa över helgen. Trevligt och mysigt, en inte oväntat hög vinkonsumtion och jag fick fina presenter. När vi börjar närma oss Dalarna i skogarna längs med tågspåret och jag precis har läst ut min deckare, ringer det från Dolt nummer på mobilen och följande konversation tar vid. Man i telefon: "Hej, jag heter *knaster,knaster* och ringer från *sprak* i Falun." Jag; "Hej, jag sitter på ett tåg så jag har lite dålig mottagning" Man i telefon: "Ja jag hör det, jag ringer av andledning att det skedde ett brott i närheten av ditt hem i går kväll och undrar om du har sett eller hört något" Här förstår jag att det var från polisen och blir en aning förvånad. Jag: "Jaha, det visste jag inte, jag har varit bortrest hela helgen så jag kan nog inte hälpa till med något". Härpå fäljer ett litet förhör för att jag ska slippa att de hör av sig igen och samtalet avslutas. Snacka om att man blev en aning förvånad, inte var dag som polisen ringer upp en på en söndag kväll. Jag inser ju på en gång att det inte är någon liten sak som hänt när de börjar ringa runt till folk i krokarna. Efter ett kort snokande på tidningarnas hemsidor har jag konstaterat att någon har misshandlat en av mina grannar med en yxa så pass illa att han ligger på nevrokirurgen i Uppsala. Mordförsök och ingen är ännu gripen. Helt plötsligt känns inte trygga mysiga Övre Norslund lika tryggt längre när det några dörrar längre ner på loftgången är en krossad ruta och polisavspärrningar. Den stackars tjejen som bor i lägenheten måste vara skärrad för livet och killen får vi väl bara hoppas att han överlever. Hoppas verkligen att de får fast den sinnersjuka människa går lös med yxa mot huvudet på folk. Att lyckas rubba folkas känsla av trygghet i sitt hem är är väl en av de minsta konsekvenserna som en sån handling har men visar hur många männsikor som blir indirekt påverkade av en sådan händelse, tänk bara på den drabbade, anhöriga, vittnen. Deras liv kommer för alltid vara påverkade av några enstaka minuter av vansinne.


Inte en lätt tid för min gata, ena helgen brinner det i ett hyreshus längre ner på gatan och lämnar två trapphus av hyresgäster bostadslösa och nästa helg blir någon grovt misshandlat i sitt eget hem. Hoppas det var ett tillfälligt besök av ondska som drabbat Kungsgårdsvägen.

Ovido - Quiz & Flashcards