malinfunderar

Alla inlägg den 19 december 2009

Av Malin - 19 december 2009 17:54

 


HÄr sitter jag och åker tåg med halsduken jag stickat.Tog bara 4 månade att bli klar... hehe sego!. Resan började ganska så trist. SJ suger verkligen, ett rikgit U-landsföretag med gamla lok som inte klarar det svenska klimatet.  Satt i över en timme på stationen i Falun innan de lyckades få igång tåget och rulla det till perrongen. Missade anslutningen i Sala innan jag ens lämnat Falun.


Så jag fick åka till Stockholm och få ny biljett till Hässleholm, kommer nu ca 2 timmar för sent. Är väl gränsen för att få pengarna tillbaka tror jag så det blir en gratis resa det här. Dessutom var "nya" tåget fullbokat (men det är långt ifrån fullt tycker jag, kanske är fler som missat sina anslutningar pga kyla och lokproblem) så jag fick biljett i första klass. *tummen upp för det* gratis internet och fika plus gott om plats.


Igår hade jag och Philip vår lilla julafton med paketbyte och myspys. Jag fick en kockkniv, riktigt bra presnet! Philip blev oxå nöjd med datormattan jag köpt åt honom. Dessutom öppnade jag julklapparna jag fått av hans föräldrar, men jag ska inte skriva vad det var, Sofia kanske får samma sak och vem vet om hon läser här... Vi kom inte på någon rolig mat att äta så det blev minijul med pizza och vin... hehe, blir väl nog med julmat nästa vecka på varist håll. Vi fick nästan upp normal rumstemperartur oxå i min lägenhet genom att tända 16  ljus i hela rummet:) Skönt att få komma till Perstorp och värma sig i ett modernt hus. Nu vill jag komma fram och krama mamma  



Ovido - Quiz & Flashcards