malinfunderar

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Malin - 21 januari 2010 21:07

Nu har jag jobbat i Avetsa drygt två veckor. Det är skönt att ha rutiner att följa om dagarna och göra något vettigt varje dag. Skönt med ansvar oxå. Jag trivs med arbetssättet och känner mig inte stressad. Tråkigt nog verkar flera av eleverna ha negativa perioder i olika nivåer just nu och har svårt att visa sina goda sidor. Det är väl så det är att vara lärare. Gäller att själv ha bra dagar för att ha tålamod och försöka göra sitt bästa för att klara av att bara ge vissa dgar och få skräp tillbaka. Får vara optimist och fokusera på bra saker och bra dagar. Idag var det en dryg dag där elverna trilskades lite mer än vanligt och jag könde att tålamodet inte var lika bra som vanligt.I morgon är det dags för kurs igen och det brukar vara ett bra recept för att återfå motivationen. Sen blir det helg och den är ju på något vis mer uppskattad nu när man jobbar trots att jag älskar att jobba och tycker det är roligt att åka dit varje dag. Dagarna går fort och jag har faktiskt inga problem att gå upp halv 6 varje morgon. Oj vilket svamligt inlägg det här blev. Nog bäst att göra sig i ordning för sängen snart så jag inte somnar på kursen i morgon   

Ovido - Quiz & Flashcards