malinfunderar

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Malin - 26 januari 2010 21:36

Dagens tankar har handlat om hur man kan utnyttja sin tid på bästa sätt. Så här kommer en liten lista på bra sätt att få tiden att räcka till.

  Äta på bussen och tåget, jag har med mig en shaker med min morgondrink och äter frukost på morgonen, när jag jobbar sent köper jag mat på tåget så kan man äta middag och resa samtidigt.

Läsa och resa, Få sin intellektuella och underhållande förströelde på resan till och från jobbet.

Kissa och borsta tänderna :) Spara några minuter med att göra båda samtidigt.

Titta på tv på gymmet. Uppdatera sig i nyhetsläget och jobba på sin motion samtidigt.


Förutom att få ut så mycket som möjligt av min tid på dagarna har lönebeskeden varit intressanta. Timlönerna för december från Falun och Borlänge var ungefär som jag förväntat mig. SÅ öppnade jag lönebeskedet från Avesta och hade fått en lön baserat på 62000 kr. haha, tänk den läraren som har den lönen, nä där har det nog blivit ett rejält fel men jag kommer ju ha fina pengar på kontot i några dagar.


Nu är det nog dags för läggdags!

Godnatt


Ovido - Quiz & Flashcards