malinfunderar

Direktlänk till inlägg 6 november 2011

26

Av Malin - 6 november 2011 01:21

Då var man 26 år gammal och födesledagen med krinliggnade firande har varit bra.

Familjemys igår, då lagade jag ugnsstekt hälleflundra, potatismos och ugnsrostade grönsaker som blev så gott att pappa skröt om mina matlagningskonster på facebook och mormor tog lite extra. Det är ett gott betyg när ens föräldrar skryter lite om en tycker jag :) Fina presnter fick jag också som jag är glad över!

Idag, eller ja det är väl efter midnatt så igår, var det den stora dagen och jag mös på förmiddagen i Perstorp, sedan åkte jag in till Hässleholm och spenderade eftermiddagen och kvällen med mina underbara tjejkompisar från gymnasietiden. Jag längtar redan till nyår när vi får käka gott och  hälla i oss massor med vin igen :) (utom lilla S som väntar tillökning, som vanligt är hon så rolig nykter så det märks inte ens att hon inte drack.). Vi spelade rapparkalja och det blev några skratt, sen lite snack.. Sen var jag tvungen att åka så himla tidigt bara för att det var alla helgons dag och tågen går som på en söndag. Så är det när man är i P-torp. Båda jag och Lina ville väl att jag skulle sova däe så vi kunde vara uppe och bara ha kul hela natten men jag måste ju köra hem i morgon så då är det viktigt med nykterhet och att man är utvilad.


Så nu är det till att nana puda som min morfar hade sagt!


Puss och kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 12 december 2014 19:45

Hur uppmärksammar man tvåårig förlovning? Ja, den tilltänkte maken tog ett extraskift på jobbet, sonen ligger uppe i sin säng och håller på att somna och hundarna har nyss fått komma in. Då kan jag pusta ut, sätta mig i soffan och fira mitt lyckliga ...

Av Malin - 25 november 2014 22:31


Jag erkänner att jag inte alltid är särskilt positiv. Åtminstone inte när folk fantiserar hejdlöst om att vinna drömvinster och liknande. Någon har ibland kallat mig pessimist men jag själv skulle säga realist. Anledningen till att jag sällan hakar p...

Av Malin - 15 november 2014 23:46

För ett tag sedan läste jag den här krönikan som hade delats på Facebook: http://www.expressen.se/kronikorer/lediga-foraldrar-lamnar-in-barnen-for-att-ga-och-sola/ till viss del håller jag med men å andra sidan tycker jag att krönikören är oerhört tr...

Av Malin - 15 november 2014 22:14

Efter några år av kärlekseufori och ren och skär bebisbubbla känner jag ett behov igen att skriva av mig. Att ha ett forum för mina egna tankar. Någonstans där jag får fundera, reagera och analysera på mina egna villkor. Välkomna att följa med på en ...

Av Malin - 4 november 2012 21:53

Jag lägger denna bloggen i vila på obestämd tid. Istället har jag och Jonas skaffat en gemensam blogg som handlar mer om vad som händer på gården och i våra liv. Följ oss gärna på soranga.bloggplatsen.se  puss och kram   ...

Ovido - Quiz & Flashcards