malinfunderar

Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

Ensam måndag

Av Malin - 23 januari 2012 17:12

Oj nu har det gått sådär länge mellan blogginläggen igen. Det är svårt att veta vad man ska skriva då eftersom det har hunnit hända så mycket. En hel månad har hunnit gå sedan jul. Äntligen har jag köpt skidor och kämpar så smått med att stå på dem och dessutom ta mig framåt. Det går väl ganska bra så länge det går långsamt. Lite styrketräning hade ju inte skadat dock, det är kanske dags att komma igång med gym eller bodypump igen för att träna upp styrkan i kroppen. Jag känner mig så klen när jag kör skidor.


Med kärleken går det fortsatt kanon :) men måndagar är ju lite trista, särskilt som nu när jag kommer hem från jobbet och är helt själv. Ensamtid är liksom inte så skönt längre när man har träffat någon som man vill vara med altid!


På jobbet går det också toppen tycker jag, det är kul att jobba och veckorna går fort, tyvärr gör ju även helgerna det. Men jag kan faktiskt unna mig att åka till Storfors någon gång mitt i veckan också, synd med de höga bensinpriserna bara. De två timmarna är väl ett mindre bekymmer men jag skulle inte vilja åka det dagligen frma och tillbaka men någon gång i veckan är inga bekymmer.


Helgen som var så var jag med några kollegor på bio, Hamilton i Nationens intresse. Jag tyckte inte om den. På lördagen åkte jag till värmland och hängde med Jonas familj, bla åkte jag lite skidor med hans mamma och var på hockey i Karlstad. Det var mycket trevligt och kul även om nu Färjestad tyvärr åkte på stryk. Söndagen var en ren mysdag med J och vi passade på att vara ute i den friska luften en del, superskönt. Jag vill bo på landet, jag vill bo i hus, det är så skönt att bara ha sina egna ägor att gå och skrota på och fixa och dona lite, för mig är det avkoppling. Nu när jag bor i lägenhet tycker jag aldrig att jag kommer ut bara för att vara ute och det är jättetråkigt. I morse gick jag upp vid halv sex och duschade och gjorde mig klar för jobbet sen kom jag ut till nykokt gröt, kaffe och världens bästa pojkvän. Det måste ju vara äkta kärlek att gå upp och göra frukost när man lika gärna kan ligga kvar i sängen. Det var like tråkigt som vanligt att åka hem. På vägen men var det en sur och irriterad morgontrafikent bakom ratten på den lilla Peugoten. Det hade kommit två cm snö under natten och då är det ju en del som tycker det är på sin plats att lägga sig som en bromskloss för alla andra morgonpendlare. Så jag blev några minuter sen till jobbet. Sen har det varit full rulle på jobbet och nu är jag hemma.


JA det var väl det, vad den kommande veckan har att bjuda på vet jag inte, jobb, träning och till helgen blir det Storfors igen. Sista jakthelgen och då ska jag med ut i skogen när Hilda tränar och få lite frisk luft hade jag tänkt, förhoppningsvis får vi ut och traska mycket i skogen och se lite älg!


Puss och kram

 
 
Ingen bild

Cia

23 januari 2012 22:09

Åh så roligt att du har det så bra och grattis till J som träffat världens finaste tjej, klart du ska ha gröt till frukost! ;) Saknar dig, min kloka vän.

Malin

24 januari 2012 17:16

Jag saknar dig Cia, hoppas vi ses snart!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 12 december 2014 19:45

Hur uppmärksammar man tvåårig förlovning? Ja, den tilltänkte maken tog ett extraskift på jobbet, sonen ligger uppe i sin säng och håller på att somna och hundarna har nyss fått komma in. Då kan jag pusta ut, sätta mig i soffan och fira mitt lyckliga ...

Av Malin - 25 november 2014 22:31


Jag erkänner att jag inte alltid är särskilt positiv. Åtminstone inte när folk fantiserar hejdlöst om att vinna drömvinster och liknande. Någon har ibland kallat mig pessimist men jag själv skulle säga realist. Anledningen till att jag sällan hakar p...

Av Malin - 15 november 2014 23:46

För ett tag sedan läste jag den här krönikan som hade delats på Facebook: http://www.expressen.se/kronikorer/lediga-foraldrar-lamnar-in-barnen-for-att-ga-och-sola/ till viss del håller jag med men å andra sidan tycker jag att krönikören är oerhört tr...

Av Malin - 15 november 2014 22:14

Efter några år av kärlekseufori och ren och skär bebisbubbla känner jag ett behov igen att skriva av mig. Att ha ett forum för mina egna tankar. Någonstans där jag får fundera, reagera och analysera på mina egna villkor. Välkomna att följa med på en ...

Av Malin - 4 november 2012 21:53

Jag lägger denna bloggen i vila på obestämd tid. Istället har jag och Jonas skaffat en gemensam blogg som handlar mer om vad som händer på gården och i våra liv. Följ oss gärna på soranga.bloggplatsen.se  puss och kram   ...

Ovido - Quiz & Flashcards