malinfunderar

Direktlänk till inlägg 6 december 2009

Helgens tankar

Av Malin - 6 december 2009 20:36

   Just nu sitter jag här i soffan och trycker i mig chips. Hittade en ny pringelssmak med ost och chili, känner mig lite småäcklig nu när jag insåg hur mycket jag verkar ha ätit utan att reflektera.


Helgen har jag till största delen spendarat i Vika med Philip och hans mamma, igår var även hans mormor och kompis Christian där och vi hade riktgit trevligt när vi satt och snacka skit och drack vin och glögg. Inte ofta det blir fest med personer i åldrarna 24-80:)


I fredags var jag och simma vid lunchtid och försökte få tankarna på annat än mina jobbintervjuer. Jag har visst inte skrivit om hur det gick på intervjun i Avesta i torsdags. Det började med att jag missade bussbytet i Borlänge och tänkte; då är det kört då, alla vet hur viktigt det är att komma i tid till sådana möten. Jag låg på telefonen som en dåre och försökte först få tag i Philip för att få låna bilen men han hade visst glömt mobilen hemma så jag fick sikta in mig på nästa buss och försökte få tag i dom jag skulle träffa utan resultat. Ringde då till skolan som låg i anslutning dit jag skulle och bad dem meddela att jag skulle bli sen- När jag tio över 4 rullade in i Avesta försökte jag igen att ringa han jag skulle möta för att få klarhet i vart jag skulle ta vägen och han var snäll nog att komma och hämta mig. När jag kom dit blev jag rundvisad av de två som jobbade i verksamheten och vi satt ner med "chefen" och pratade i lite mer än en timme. Vi hade ett jättebra samtal och liknande syn på pedagogik och kunde skämta och jag tänkte, nu måste jag väl ha kompenserat för att jag var sen. Och då ringer min mobil, 2 gånger. Då kändes det som allt jag lyckats rädda var kört och jag lämnade Avesta med en lite besviken känsla i kroppen och en tanke att jag nog får sätta allt hopp på jobbet i Rättvik.


MEN JAG HADE FEEEEEEL! Under tiden jag var och simma hade de ringt från Avesta två gånger. När jag ringde upp blev jag erbjuden jobbet! Han erbjöd en viss lön och sa åt mig att fundera över erbjudandet under helgen. Så det har jag gjort och i morgon ska jag ringa honom. Jag har inte hört nåt från Rättvik och jag tänkte innan att jag hellre ville ha det jobbet men nu har jag ju föreställt mig hur det kommer vara att jobba i Avesta under helgen och det känns bra. Oavsett tänker jag ringa till Rättvik och se vad de säger innan jag tackar ja... Usch ja det är mycket att tänka på men det är ju ett trevligt beslut att fatta iaf. Det är så skönt att veta att jag har heltidsjobb hela vårterminen, nu behöver jag bara ringa några samtal i morgon för att veta vart!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 12 december 2014 19:45

Hur uppmärksammar man tvåårig förlovning? Ja, den tilltänkte maken tog ett extraskift på jobbet, sonen ligger uppe i sin säng och håller på att somna och hundarna har nyss fått komma in. Då kan jag pusta ut, sätta mig i soffan och fira mitt lyckliga ...

Av Malin - 25 november 2014 22:31


Jag erkänner att jag inte alltid är särskilt positiv. Åtminstone inte när folk fantiserar hejdlöst om att vinna drömvinster och liknande. Någon har ibland kallat mig pessimist men jag själv skulle säga realist. Anledningen till att jag sällan hakar p...

Av Malin - 15 november 2014 23:46

För ett tag sedan läste jag den här krönikan som hade delats på Facebook: http://www.expressen.se/kronikorer/lediga-foraldrar-lamnar-in-barnen-for-att-ga-och-sola/ till viss del håller jag med men å andra sidan tycker jag att krönikören är oerhört tr...

Av Malin - 15 november 2014 22:14

Efter några år av kärlekseufori och ren och skär bebisbubbla känner jag ett behov igen att skriva av mig. Att ha ett forum för mina egna tankar. Någonstans där jag får fundera, reagera och analysera på mina egna villkor. Välkomna att följa med på en ...

Av Malin - 4 november 2012 21:53

Jag lägger denna bloggen i vila på obestämd tid. Istället har jag och Jonas skaffat en gemensam blogg som handlar mer om vad som händer på gården och i våra liv. Följ oss gärna på soranga.bloggplatsen.se  puss och kram   ...

Ovido - Quiz & Flashcards