malinfunderar

Direktlänk till inlägg 9 december 2009

Hälsat på nya jobbet

Av Malin - 9 december 2009 16:20

Idag har jag varit och skrivit på anställningsavtalet och träffat "mina" elever och arbetskamrater i Avesta. Jag tror det kommer bli toppen att jobba där och både chef och arbetskamrater är jättetrevliga och vill göra det så smidigt som möjligt för mig att pendla. Känner mig hjärtligt välkommen. Enda nackdelan är väl att staden är som den är med tågstation i Krylbo vilket är lite drygt. Jag behöver väl motion så det är väl bra att få promenera 20 min tilll tåget. Har oxå fått veta att jag ska gå på kurs om "kognitivt beteenede bemötande" eller vad det nu kan kallas fyra fredagar i januari och februari. Kommer nog vara jätteintressant och lärorikt och kommunen betalar allt. Längtar riktigt till att få börja jobba faktiskt!


Måste bli mer strukturerad igen då bara, har fallit bort lite när man har haft ett så sporadiskt och spontant arbetsliv. From den 7/1 är det självdiciplin på hög nivå, se till att förbereda allt på kvällen ställa fram frukost, packa väska, lägga fram kläder, duscha och lägga sig i vid 22 varje kväll. Sen är det uppstigning kl 5.45, tvätta sig, sminka, klä sig, fixa frukost och lägga i väskan. 6.15 måste jag vara utanför dörren och påväg till buss 254 som går 6.28 från regementet. Äta frukost, läsa, vila, jobba på bussen. Byta i Borlänge kl 7, framme på jobbet kl 8.20 Oj det blir ju nästan 2 h restid insåg jag nu men man kan ju iofs behöva åka en timme om man bara ska till Borlänge om arbetsplaten inte ligger centralt, man kan ju nästan sitta en timme på stadsbussarna oxå för den delen. Förhoppningsvis kan jag få en hel del gjort när jag pendlar iaf så jag är ledig på kvällarna.


Hemresan kommer nog se lite olika ut från dag till dag och vecka till vecka men jag hoppas iaf att jag kan åka tåget som går 14.20 på fredagarna, då är jag hemma på lite mer än en timme. Verkar inte vara en omöjlighet att plocka ut lediga dagar och sluta tidigare ibland heller men jag får nog räkna med att komma hem sent några dagar i veckan.


Dessutom tänkte jag ta tag i träningen ordentligt igen efter jul så NO MORE TV! hehe, nja, lite avkoppling ska man nog hinna med och många bra böcker ska jag plöja igenom på mina resor. Jag simmar ju redan en gång i veckan och det ska jag försöka fortsätta med och dessutom lägga till några pass i veckan med gruppträning och ev. löpning.


Ja nu jäklar ska det bli fart i mig igen så jag inte sitter och skrumpnar ihop till en gammal tant!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 12 december 2014 19:45

Hur uppmärksammar man tvåårig förlovning? Ja, den tilltänkte maken tog ett extraskift på jobbet, sonen ligger uppe i sin säng och håller på att somna och hundarna har nyss fått komma in. Då kan jag pusta ut, sätta mig i soffan och fira mitt lyckliga ...

Av Malin - 25 november 2014 22:31


Jag erkänner att jag inte alltid är särskilt positiv. Åtminstone inte när folk fantiserar hejdlöst om att vinna drömvinster och liknande. Någon har ibland kallat mig pessimist men jag själv skulle säga realist. Anledningen till att jag sällan hakar p...

Av Malin - 15 november 2014 23:46

För ett tag sedan läste jag den här krönikan som hade delats på Facebook: http://www.expressen.se/kronikorer/lediga-foraldrar-lamnar-in-barnen-for-att-ga-och-sola/ till viss del håller jag med men å andra sidan tycker jag att krönikören är oerhört tr...

Av Malin - 15 november 2014 22:14

Efter några år av kärlekseufori och ren och skär bebisbubbla känner jag ett behov igen att skriva av mig. Att ha ett forum för mina egna tankar. Någonstans där jag får fundera, reagera och analysera på mina egna villkor. Välkomna att följa med på en ...

Av Malin - 4 november 2012 21:53

Jag lägger denna bloggen i vila på obestämd tid. Istället har jag och Jonas skaffat en gemensam blogg som handlar mer om vad som händer på gården och i våra liv. Följ oss gärna på soranga.bloggplatsen.se  puss och kram   ...

Ovido - Quiz & Flashcards