malinfunderar

Direktlänk till inlägg 10 december 2009

Trött och ont i ryggen

Av Malin - 10 december 2009 18:29

Idag mår jag inte riktigt hundra. Dels har jag väldigt ont i ryggen. Har kommit igång att simma en gång i veckan och i tisdags fick jag för mig att simma några längder rygg. Måste ha gjort nåt galet då för det gör väldigt ont mellan skuldrorna. Igår kändes det som en lätt träningingsvärk men idag är det nåt helt annat, hoppas det går över snart.


För det andra är jag trött, hade problem med en granne som gillar att sitta och prata/skrika, brottas/smälla i saker med sina kompisar hela nätterna förut men nu har det varit ganska lungt där en bra tid nu faktiskt. Men i natt hade han tydligen varit på krogen och en stund efter två när de skrek så hela kverteret hörde och smälde i luckor och dörrar. Hjälper ju inte att mina väggar är tunna som papper, hörde till och med vad de pratade om hur tydligt som helst. Trevligt med grannar som har efterfest mitt i veckan. Han spelar aldrig musik men jag tror inte han fattar hur mycket han väsnas när han är full. Usch såna nätter är ju ingen höjdare när man ska upp halv sju. La mig mid huvudet i fotändan av sängen så låg jag iaf inte vägg i vägg med oväsendet. Belv ändå inte många timmar sömn innan jag skulle upp och jobba. Gör sista veckan på Montesorriskolan nu, hoppas jag återkommer dit någon gång i framtiden för jag trivs bra där.


Nu ska jag hem till Philip och få lite mat. Skönt att slippa tänka på det. I morgon åker jag ut till Vika (igen) och vi ska ha fullt hus och uppvaktning av svärmor som fyller 60 år på lördag. Ska bli gott med lite bubbel:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 12 december 2014 19:45

Hur uppmärksammar man tvåårig förlovning? Ja, den tilltänkte maken tog ett extraskift på jobbet, sonen ligger uppe i sin säng och håller på att somna och hundarna har nyss fått komma in. Då kan jag pusta ut, sätta mig i soffan och fira mitt lyckliga ...

Av Malin - 25 november 2014 22:31


Jag erkänner att jag inte alltid är särskilt positiv. Åtminstone inte när folk fantiserar hejdlöst om att vinna drömvinster och liknande. Någon har ibland kallat mig pessimist men jag själv skulle säga realist. Anledningen till att jag sällan hakar p...

Av Malin - 15 november 2014 23:46

För ett tag sedan läste jag den här krönikan som hade delats på Facebook: http://www.expressen.se/kronikorer/lediga-foraldrar-lamnar-in-barnen-for-att-ga-och-sola/ till viss del håller jag med men å andra sidan tycker jag att krönikören är oerhört tr...

Av Malin - 15 november 2014 22:14

Efter några år av kärlekseufori och ren och skär bebisbubbla känner jag ett behov igen att skriva av mig. Att ha ett forum för mina egna tankar. Någonstans där jag får fundera, reagera och analysera på mina egna villkor. Välkomna att följa med på en ...

Av Malin - 4 november 2012 21:53

Jag lägger denna bloggen i vila på obestämd tid. Istället har jag och Jonas skaffat en gemensam blogg som handlar mer om vad som händer på gården och i våra liv. Följ oss gärna på soranga.bloggplatsen.se  puss och kram   ...

Ovido - Quiz & Flashcards