malinfunderar

Alla inlägg under augusti 2011

Av Malin - 5 augusti 2011 18:04

Under min ynka 25 år här på vår jord har jag lärt mig att framtiden inte går att planera men trots det har jag ändå vissa ambitioner och lösa planer om framtid.


Inom den närmsta framtiden är mitt största fokus mitt arbete. Jag vill utvecklas och bli en riktigt bra lärare som är inspirerande för mina elever. Därför önskar jag att jag får vara kvar i samma arbetslag som jag jobbar i nu några år, så jag kan fokusera fullt ut på att bli så bra som möjlgit på mitt jobb. Ett annat fokus är att försöka bli vältränad och ha så mycket roligt som möjligt. Inom den närmsta framtiden vill jag försöka njuta och ta tillvara på singellivet så gott det går.


I det långa loppet hoppas jag på att träffa den stora kärleken inom några år, få jobb i Skåne och slå mig till ro där innan jag är 30. Givtetvis drömmer jag om den svenska kärnfamiljen med allt vad det innebär men att fortfarande kunna fokusera på jobbet.


Några mål i livet är

- Läsa upp fler ämnesbehörigheter

- Bli lektor

- Träffa mannen jag vill gifta mig med (och att det är ömsesidigt så klart  )

- Resa mycket

- Skaffa barn och hus

- Skratta mycket

- Fortsätta älska att röja på dansgolvet

- Aldrig sluta utvecklas och fortsätta lära mig nya saker tills jag dör!


Men allra främst vill jag väl vara bara fortsätta vara lycklig.  

Av Malin - 4 augusti 2011 19:34

Det går visst inte så bra det där med att blogga dagligen. Det har helt enekelt varit alldeles för fint väder de senaste dagarna + att jag är lite sjuk så jag har inte orkat formulera mig. Idag har jag faktiskt äntligen fått lite ordentlig färg, det tar så lång tid för mig! Vi får se om det kommer ett dag 7 inlägg i kväll, nu ska jag i alla fall äta lite middag.


Puss och kram

Av Malin - 2 augusti 2011 21:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Malin - 1 augusti 2011 20:30

Kärlek är det bästa som finns i livet. Det finns olika kärlekar, de som alltid finns där till vänner och familj, de som är mer flyktiga och förhoppningsvis finns det även den STORA kärleken. När jag hör ordet kärlek blir jag varm i kroppen, jag älskar att höra folks kärlekshistorier och tror att det är en av de absolut viktigaste komponenterna i livet. Att vara kär är en av de absolut härligaste känslorna man kan ha men även något som kan vara smärtsamt. Jag har haft några kärlekar i mitt liv och att var fullkomligt uppslukad i tankarna av en annan människa är fullkomligt fantastiskt men det är nog mer förälskelse än kärlek.


Kärlek i mina ögon är att kunna se förbi en persons dåliga sidor och lägga sin en stor del av sin tid och uppmärksamhet på denna person. Kärlek är att kunna fölåta. Kärlek är när man gör saker för varandra utan att det känns som en ansträgning. Kärlek är att vilja känna en annan persons innersta tankar. Kärlek är närhet, det är som ett inre sug i magen att alltid omfamna varandra.


Jag är inte kär just nu men jag längtar efter att bli, för kärlek är det största av allt. Det står ju till och med i bibeln :)


Ovido - Quiz & Flashcards