malinfunderar

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Malin - 8 maj 2011 20:19

Alla andra rekommenderar saker på sina bloggar men jag tänkte göra tvärtom. Här kommer några icke-tips.  

Brödet, som jag har köpt många gånger förr och tycker smakar ganska gott, fick ligga framme på köksbordet i en dag sen luktade det aceton. Det får ju en att undra om det endast konserveras genom frysning. Äckligt!


Vinet har jag försökt mig på flera gånger förr. Det verkade så bra i Tyskland när vi var och handlade men det är verkligen sötsliskigt utan dess like. Samma färg som morgonurin har det också. Jag hade lite i maten igår och försökte mig på att dricka lite idag men det går inte. Får bli risotto i morgon, det känns ju onödigt att hälla ut. I maten funkar det bra. Jag köpte även ICA:s bordsvatten med hallon- och grapefruktsmak igår. Det luktade fimp-andedräkt och svett, URK! Jag undrar om jag har nåt fel i näsan den här helgen eller bara haft otur. Min mat blev då god i alla fall så jag tror nog på otur.


Annars har helgen varit lugn (som vanligt?!). Min hjärna går på helvarv hela tiden vilket gör att jag varit ganska trött hela veckan och det toppades med ett intensivt migränanfall i fredags efter jobbet. Det var nog det kortaste jag haft nån gång men jag höll på att falla ihop av smärta och det sög som vanligt musten ur mig. Fredagen spendrades därför i soffan till en bra film och några avsnitt av ROME. Jag blev helt fast i den serien och har i stort sett sträck-kollat på den under hela helgen.


Lördagen sov jag lääänge, det behövdes! Jag vaknade till finväder och jag tog tag i högen med tvätt som skulle strykas och strök hela sommargarderoben. Nu är det hög tid att börja använda de lätta kläderna.Synd att jag har samma nyans på huden som en finnig snögubbe. Jag kom även iväg på en kort runda till gymmet och åkte därefter till affären hungrig. Det var osmart av mig för nu står här en påse godis som är nästan uppäten. Jag känner mig äcklig nu, varför äter jag godis när jag vet hur det får mig att känna mig?! Sen lagade jag lite italieninspirerad skaldjurspasta med vitvinssås och tittade på ännu mer ROME och höll på att somna i soffan. Jag är ju en riktig partypingla!


Idag har jag varit och sprungit orientering i Avesta. Jag sprang ju några gånger när jag var i Skåne på påsklov och det kändes roligt men jobbigt. Idag bestämde jag mig för en Ö8 och fick hjärtat i halsgropen när jag upptäckte hur svårt det var. Jag är så nöjd och stolt över mig själv att jag klarade en så svår bana i stort sätt utan någon orienteringsträning, för det är stooooor skilland på Skåne och Dalarna. Det tog tid, jag gick en del och fick stanna till ofta för att läsa kartan. Det är mest osäkerhet och ovana, för jag är bättre på att orientera än vad jag tror upptäckte jag. Lite mer kartträning och löpning i skogen så kanske det kan bli orienterare av mig igen. 74 minuter tog de 5,2 km så lång tid var det som sagt, men jag är nöjd ändå.


När jag kom hem, kom Philip hit och vi började gå igenom lite saker att dela upp. Vi hann kolla igenom den stora röran i förrådet och dela upp filmer och spriten och vinet (det viktigaste). Det kändes skönt att börja lätta på den stressen lite. Det känns inte alls som att vi är ovänner heller längre. Vi kan prata helt normalt med varandra och prata sansat om vem som ska ha olika saker. Vi har även bestämt att alla hans saker ska vara ute innan månaden är slut. Då kommer det inte kännas lika mycket att flytta när det bara är mitt som är kvar. Det är ju loppis-säsong nu också och jag är så sugen på att åka ut och handla men jag har ingen plats innan han har fått bort sitt. Under nästa vecka hoppas jag på besked om att ha fått lägenhet i Ludvika. Det lutar åt det. Jag har även hört lite rykten om att jag kan vara trygg med jobb året ut åtminstone. Men jag vågar inte lita på något förrän det finns papper påskrivna vare sig det handlar om lägenhet eller jobb.


Det var mycket text om en så händelselös helg.


Puss och kram!

Ovido - Quiz & Flashcards