malinfunderar

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Malin - 21 maj 2011 15:06

Jag visste inte vad jag skulle göra idag och funderade mellan att rensa rabatten och gå på loppisar. Valet var inte svårt, det blev ännu en loppislördag.


Denn helgen lyckades jag faktiskt fynda lite, det här köpte jag:

 

Sängbord 50 kr st, Ferdinand Lindquist Göteborg (nuvarande NK) jag gissar på att modellen är 50-tal. Snygg funkis tyckte jag i alla fall. Jag har skrapat lite på färgen och sett att det är någon slags fanér under (Teak möjligtvis), men den lyckas jag nog inte få fram så jag får måla om dom. Färgen får ni gissa eller vänta tills bilden efter makeovern kommer upp :)


Lampfot 10 kr (även den ska målas om)

Vita småskålar 5 kr st (köpte 6 likadana men bara en fick vara med på bild)

Vinställ 10 kr (fundera på att måla...)

Tavla 15 kr


Vem har sagt att det ska vara dyrt att förnya hemmet?


Nu ska målarkläderna på.

Puss och kram

Ovido - Quiz & Flashcards