malinfunderar

Alla inlägg den 4 september 2011

Av Malin - 4 september 2011 09:25

Ibland blir jag ledsen av helt oväntade anledningar som när jag ser på TV och ser sorgliga och orättvisa saker.

Jag blir ledsen när jag upptäcker att jag gjort någon illa eller sårat någon, och blir såklart även ledsen när någon behandlar mig illa. När jag får reda på att någon mår dåligt, eller är väldigt sjuk blir jag också ledsen eller om någon oskyldig far illa.

När någon ljuger för mig blir jag också ledsen, även om det kan vara jobbigt att höra sanningen blir jag mer ledsen när någon uppenbart döljer något för mig eller ljuger för att de tror att det ska vara enklare.

Jag tror inte att jag är en person som blir ledsen så himla lätt men när det känns som att man har haft många motgångar samtidigt krävs det inte mycket för att jag ska börja gråta okontrollerat. När jag känner mig trygg krävs det mycket för att jag ska vara ledsen. Det känns som att jag blir ledsen av helt normala saker. Nu blev jag lite ledsen inombords för jag tänkte på alla saker som gör mig ledsen. Det går nog över snart!

Ovido - Quiz & Flashcards