malinfunderar

Direktlänk till inlägg 5 september 2011

Dag 25 – Hemma hos mig

Av Malin - 5 september 2011 20:31

Hemma hos mig är det ganska spartanskt men jag brukar försöka göra det mysigt med små medel som dukar och tända ljus osv. Jag hade gärna haft mer på väggarna och fler mattor på golven men sådana saker kostar ju så de får komma sakta som säkert. Välkommen in till mig och mina 55 kvm på tredje vånngen...

 

Det som förr var min badrumshylla är numera en tillfällig hallbyrå, den kommer nog vara tillfällig ganska så länge...  

Direkt till höger när man kommer in i lägenheten kommer man till köket.  

Här sitter jag mest när jag äter frukost

   


Rakt fram en bit in lägenheten har jag en liten toalett, den är inte så mycket att skryta om men den är fräsch och ljus. Där finns också en irriterande fläkt som tjuter. Till höger i bild kan man skymta handtaget till min klädkammare och dörröppningen efter leder in till sovrummet, till vänster ligger vardgasrummet.

 

Så här ser det ut i mitt sovrum, det är inte så stort men det går in en dubbelsäng och en byrå.

 

Sängen är en favoritplats :)

 

I vardagsrummet har jag inrett en iten kontorshörna, där sitter jag just nu, soffan är ännu en favoritplats.

 


Soffbordet har jag köpt på loppis och målat själv, som ganska mycket annat hos mig, resten kommer nästan bara från ikea...    

Såhär gillar jag att sitta när jag är trött och lat... ibland blir det lite för mycket av latheten, det kan jag erkänna :)


Ja också har jag en balkong också, stor och härlig är den faktiskt men just i kväll regnar det kraftigt och jag håller mig nog inomhus :)

 
 
Ingen bild

Connie Hansen

5 september 2011 21:28

Vilken mysig lägenhet!!!

Malin

6 september 2011 07:12

Tack :)

 
Ingen bild

Gunilla

6 september 2011 13:28

Säger som Connie vad mysigt du har det! =)

Malin

6 september 2011 16:31

Tack :)

 
Ingen bild

camilla

21 december 2011 19:30

du har alldeles för prydligt hemma, bäst jag o vilma kommer o stökar ner lite ;) kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 12 december 2014 19:45

Hur uppmärksammar man tvåårig förlovning? Ja, den tilltänkte maken tog ett extraskift på jobbet, sonen ligger uppe i sin säng och håller på att somna och hundarna har nyss fått komma in. Då kan jag pusta ut, sätta mig i soffan och fira mitt lyckliga ...

Av Malin - 25 november 2014 22:31


Jag erkänner att jag inte alltid är särskilt positiv. Åtminstone inte när folk fantiserar hejdlöst om att vinna drömvinster och liknande. Någon har ibland kallat mig pessimist men jag själv skulle säga realist. Anledningen till att jag sällan hakar p...

Av Malin - 15 november 2014 23:46

För ett tag sedan läste jag den här krönikan som hade delats på Facebook: http://www.expressen.se/kronikorer/lediga-foraldrar-lamnar-in-barnen-for-att-ga-och-sola/ till viss del håller jag med men å andra sidan tycker jag att krönikören är oerhört tr...

Av Malin - 15 november 2014 22:14

Efter några år av kärlekseufori och ren och skär bebisbubbla känner jag ett behov igen att skriva av mig. Att ha ett forum för mina egna tankar. Någonstans där jag får fundera, reagera och analysera på mina egna villkor. Välkomna att följa med på en ...

Av Malin - 4 november 2012 21:53

Jag lägger denna bloggen i vila på obestämd tid. Istället har jag och Jonas skaffat en gemensam blogg som handlar mer om vad som händer på gården och i våra liv. Följ oss gärna på soranga.bloggplatsen.se  puss och kram   ...

Ovido - Quiz & Flashcards