malinfunderar

Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Malin - 8 mars 2010 21:19

Kom på mig själv idag att jag inte riktgit lever i nuet. Eller jag lever väl i nuet och tar tillvara på dagarna så som jag vill men jag strävar alltid mot något annat. Det är väl i och för sig bra men så funderade jag på när blir man egentligen nöjd. Kommer jag bli nöjd när jag har x antal kr på mitt sparkonto, när jag har fått köpa ett hus, när jag har fått x antal barn, när jag har fast jobb. Jag njuter och uppskattar mitt liv som det är men endast under förutsättningen att det är en transportsträcka till allt det där jag egentligen vill ha. Vad kommer jag sträva efter när allt det där jag strävar mot idag är uppnåt och vardag? Vad kommer vara det stora målet med mitt liv och när kommer allt det där jag stravar efter idag? Jag är övertygad om att det kommer komma för jag är ju som jag är. Vad strävar man efter sen, för sluta sträva det kommer jag aldrig att göra! Utan strävan har jag ingen mening och då jag inte vill bli bättre, smartare och mer framgångsrik tror jag inte jag är lycklig. Då har jag gett upp... Så när blir jag nöjd? Förhoppningsvis aldrig, för tänk vad tråkigt livet hade blivit!

Ovido - Quiz & Flashcards