malinfunderar

Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Malin - 20 maj 2010 17:09

Jag spenderar en hel del av min tid med att titta ut genom ett bussfönster vaje vecka och förutom diverse fåglar och djur så ser man ju oxå en hel del alldagliga saker som man oftast inte lägger märke till. Igår när jag åkte in i Hedemora kommun lyckades jag reflektera över deras kommunvapen. Alla kommuner i Sverige har ju ett vapen som på ett eller annat sätt säger någonting om bygden. I Perstorp ha de bokollon och karpar, något som är unikt för just den kommunen, i Falun har det tecken för koppar osv. Men i Hedemora, där ar de något så orginellt som en gran. En grå bakgrund med en helt vanlig gran. KUL! Välkommen till Hedemora, här har vi granar i skogen. Det måste ju vara Sveriges tråkigaste kommun om de inte har mer att bjuda på än så för granar det finns det ju faktiskt gott om i hela landet.


För övrigt kom jag nyss hem, sitter på balkongen där det är 26 grader i skuggan och har tagit av mig byxorna!

Ovido - Quiz & Flashcards