malinfunderar

Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

Ställningen i matchen om Mars, vintern vs. våren 1-0

Av Malin - 21 mars 2010 19:31

Vintern den låg viss och lurade runt hörnet just som våren trodde att den hade vänt matchen till sin fördel. De första rondenra i matchen hade vintern ett stort övertag. En meter snö och sträng kyla var kung Bores starkaste vapen och han spelade dem väl. Våren gjorde dock ständiga försök att hålla upp garden i matchen och visade en stark uthållighet med flera bra ronder. Med solen höll den ett hårt försvar och lyckades i mitten av matchen lägga in en offensiv med längre dagar och starka solstrålar. Vintern gick i reträtt under de hårdaste timmarna på dagarna och snön började smälta bort. Då våren lade sitt starkaste vapen i vila under nätterna visade dock vintern sin lömskhet under slutet av ronderna och blåste in kyla från nordpolen om nätterna smh bildade is som våren var tvungen att besegra innan solen kunde lägga in sin offensiva taktik. I den tjugonde ronden visade våren en ökad särskild och solen blev allt varmre och uthålligare. Nu verkade det som om matchen var i stort sätt vunnen. I tjugoförsta ronden blev dock solen trött  och vintern fick ett nytt övertag. Idag kom ett aggresivt snöfall in som pågick hela dagen. Inte förän i slutet av ronden visade våren en antydan till försvar när solen bröt igenom molnen. Matchen om månaden mars är nu långtifrån över. Vintern la in en enorm offensiv med över en dm snö som varken plogbilar eller sandbilar hann med att bearbeta och en natt som väntas bli enormt kall. Poängställningen just nu står 1-0 till vintern. Nu väntar publiken med spänning på de sista 10 ronderna och hoppas att våren slutligen besegrar vintern.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 12 december 2014 19:45

Hur uppmärksammar man tvåårig förlovning? Ja, den tilltänkte maken tog ett extraskift på jobbet, sonen ligger uppe i sin säng och håller på att somna och hundarna har nyss fått komma in. Då kan jag pusta ut, sätta mig i soffan och fira mitt lyckliga ...

Av Malin - 25 november 2014 22:31


Jag erkänner att jag inte alltid är särskilt positiv. Åtminstone inte när folk fantiserar hejdlöst om att vinna drömvinster och liknande. Någon har ibland kallat mig pessimist men jag själv skulle säga realist. Anledningen till att jag sällan hakar p...

Av Malin - 15 november 2014 23:46

För ett tag sedan läste jag den här krönikan som hade delats på Facebook: http://www.expressen.se/kronikorer/lediga-foraldrar-lamnar-in-barnen-for-att-ga-och-sola/ till viss del håller jag med men å andra sidan tycker jag att krönikören är oerhört tr...

Av Malin - 15 november 2014 22:14

Efter några år av kärlekseufori och ren och skär bebisbubbla känner jag ett behov igen att skriva av mig. Att ha ett forum för mina egna tankar. Någonstans där jag får fundera, reagera och analysera på mina egna villkor. Välkomna att följa med på en ...

Av Malin - 4 november 2012 21:53

Jag lägger denna bloggen i vila på obestämd tid. Istället har jag och Jonas skaffat en gemensam blogg som handlar mer om vad som händer på gården och i våra liv. Följ oss gärna på soranga.bloggplatsen.se  puss och kram   ...

Ovido - Quiz & Flashcards