malinfunderar

Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

Krogrännaren

Av Malin - 23 maj 2010 14:44

Det har varit en skön helg, jag har varit hemma i Falun hela helgen, det har varit riktigt skönt. Det lyckades bli två krogbesök oxå och det är ju lite ovanligt för mig som nästan aldrig är ute och svirar.


Fredagskvällen verkade bli händelselös men på ren impuls hamnade jag med två vänner på kinaresturang, de åkte hem direkt efter men jag hade pratat med en annan kompis jag inte sett på länge om att eventuellt ses på Åh och  jag var inte riktigt sugen på att gå hem. Jag gick till Åh och drack en cider innan vi gick och tog en öl på Bishops. Det var väldigt trevligt men redan kl 22.15 hämtde Philip upp mig på väg hem från jobbet så det blev ingen sen kväll trots krogbesök.


På lördagen hade jag en mysdag med Philip, vi var ute och åkte lite i stan, hälsade på Philips brors familj, med de härliga tre ungarna, nya bebisen är så liten och söt! Det var underbart väder hela dagen så Philip och jag bestämde oss för att grilla på kvällen och sen gå till slussen och ta varsit glas och titta lite på folk  Så på eftermiddagen åkte vi till City Gross och inhandlade kyckling och grönsaker till att göra grillspett och åkte hem och skulle starta kvällen. När vi kom hem blev det inte alls som vi hade tänkt oss även om det blev bra ändå i slutändan. När vi öppnade kycklingpaketet för att marinera började det stinka rutten äggfis i hela köket så den var ju bara att glömma. Då fick vi börja rota i frysen och hittade nån gammal fläskkotlett som fick snabbtina i marinad. Sen gick vi ut med en sommardrink på balkongen och skulle njuta lite av det fina vädret innan vi tände grillen. Då hade temperaturen hunnit sjunka 5 grader sen vi kom hem. Helt plötsligt började det ösregna och temperaturen sjönk ytterligare 5 grader. Så då stängde ju slussen så det blev inte heller som vi hade tänkt. Men det blev grillat och även om det inte blev som vi hade tänkt var det sååååå gott och trots regenet var det riktigt skönt att sitta på balkongen och äta, tak på balkongen är bra ibland!


Även om slussen var stängd var Philip sugen på att gå ut och dricka en öl, han har så sällan möjlighet till det, så jag följde med ut på krogen. Det gick inga bra bussar och det hade slutat regna så jag fick åka pakethållare på min egen cykel. Eftersom det var blött försökte jag vara smart och la en påse på pakethållaren. En fin BLÅ City Gross påse som jag satt på med mina vita byxor. När vi kom till stan tyckte jag ändå att mina byxor var lite blöta så jag frågade Philip om det syndes. " Nä det syns inte att du är blöt men du är aldeles blå i rumpan!" ÅH nej, påsen färgade av sig på mina vita jeans, då kände jag mig hemskt fin:) haha

Iaf så hamnade vi på Bishops igen, där var väldigt lugnt och skönt en lördag före löneveckan men inte heller detta blev en särskilt sen kväll. Två glas vin för mig och tre ale för Philip,  23.45 satt vi på bussen på väg hem. När det blir sådana krogbesök kan man ju gå ut lite oftare för det känns ju inte ens dagen efter förutom lite i plånboken då kanske  


Som slutkläm om helgen då kan jag väl berätta att City Gross gav dubbla pengarna tillbaka när Philip åkte tillbaka med stink-kyckligen idag (fy, jag mår lite illa bara av att tänka på hur den luktade, örrrrk!). Det var väl bra kundservice!

 
 
Ingen bild

Mamma

23 maj 2010 18:16

Fick du bort det blå i rumpan?

 
Ingen bild

Malin

24 maj 2010 08:41

Jag har inte tvättat byxorna än så det får väl avslöjas i nästa blogginlägg, som tur är så är det ju helvita brallor så klorin får bli räddningen kanske:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 12 december 2014 19:45

Hur uppmärksammar man tvåårig förlovning? Ja, den tilltänkte maken tog ett extraskift på jobbet, sonen ligger uppe i sin säng och håller på att somna och hundarna har nyss fått komma in. Då kan jag pusta ut, sätta mig i soffan och fira mitt lyckliga ...

Av Malin - 25 november 2014 22:31


Jag erkänner att jag inte alltid är särskilt positiv. Åtminstone inte när folk fantiserar hejdlöst om att vinna drömvinster och liknande. Någon har ibland kallat mig pessimist men jag själv skulle säga realist. Anledningen till att jag sällan hakar p...

Av Malin - 15 november 2014 23:46

För ett tag sedan läste jag den här krönikan som hade delats på Facebook: http://www.expressen.se/kronikorer/lediga-foraldrar-lamnar-in-barnen-for-att-ga-och-sola/ till viss del håller jag med men å andra sidan tycker jag att krönikören är oerhört tr...

Av Malin - 15 november 2014 22:14

Efter några år av kärlekseufori och ren och skär bebisbubbla känner jag ett behov igen att skriva av mig. Att ha ett forum för mina egna tankar. Någonstans där jag får fundera, reagera och analysera på mina egna villkor. Välkomna att följa med på en ...

Av Malin - 4 november 2012 21:53

Jag lägger denna bloggen i vila på obestämd tid. Istället har jag och Jonas skaffat en gemensam blogg som handlar mer om vad som händer på gården och i våra liv. Följ oss gärna på soranga.bloggplatsen.se  puss och kram   ...

Ovido - Quiz & Flashcards